Formát pro tisk z prohlížeče, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
    narozen 1954 v Boskovicích
Pracoviště
  • Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání
  • Pedagogická fakulta
    Masarykova univerzita
    Poříčí 7
    603 00 Brno
Funkce na pracovišti
  • docent
  • emeritní děkan
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 1978: Mgr., studijní program: Učitelství pro SŠ, obor: matematika-fyzika, diplomová práce: "Modely a modelování ve výuce fyziky", Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita
  • 1982: RNDr., obor: Teorie vyučování fyzice, rigorózní práce: "Hodnocení učebnice fyziky pro SŠ", Přírodovědecká fakulta, Masarykova univerzita
  • 1993: CSc., obor: Teorie vyučování fyzice, disertační práce: "Motivace ve výuce fyziky", Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita
  • 1999: doc., obor: Teorie vyučování fyzice, habilitační práce: "Diagnostika dovedností žáků ve výuce fyziky", Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita
Přehled zaměstnání
  • 1979-1989: středoškolský profesor, gymnázium Boskovice
  • 1990-2006: externí učitel na klinických pracovištích: Německé gymnázium Staňkova Brno, Gymnázium Boskovice, Základní škola Lysice
  • 1989-dosud: akademický pracovník, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita
Pedagogická činnost
  • výuka předmětů: Úvod do pedagogiky, Obecná didaktika, Didaktika přírodních věd, Didaktika fyziky, Didaktika primární přírodovědy, Motivace ve výuce fyziky, Diagnostika ve výuce fyziky, Alternativní metody výuky fyziky, Aktuální výuka fyziky, Školní fyzikální pokusnictví, Badatelsky orientovaná přírodovědná a odborná výuka v praxi, Inquire-based science and vocational education in practice, Elektřina a magnetismus, Integrovaný přírodovědný a společenskovědní základ, Didaktika přírodovědy
  • vedení diplomových prací: z oblasti pedagogiky, didaktiky fyziky a didaktiky přírodovědy
  • školitelství doktorského studia: v oboru Pedagogika se zaměřením na didaktiku fyziky (PdF MU)
  • školitelství doktorského studia: v oboru Didaktika fyziky (PřF MU, PřF UP, PřF OU, PřF UHK, PdF UJEP, PdF JČU, PřF UJPŠ v Košicích)
Vědeckovýzkumná činnost
  • Výzkum v oblasti pedagogiky,didaktiky fyziky a didaktiky přírodovědy: motivace žáka, diagnostika žáka, žákovské prekoncepce, dovednosti žáků, školní jednoduché experimenty, tvorba videoprogramů
  • Výzkum v oblasti kurikulární tvorby: příprava učitelů, vzdělávací standardy, evaluace, interdisciplinarita, učební texty
  • Nejvýznamnější zahraniční projekty:
    1995-1999: "Fizykalne uzdolnienia dzieci 10-15 letnich", koordinátor: Dr. L. Ryk, Univerzita Wroclaw a WODN Legnica, Polsko 1994-1997: TEMPUS, "Interdisziplinare Aspekte des Umweltschutzes in Europa unter besonderer Beachtung alternativer/additiver Formen der Energie und der didaktisch methodischen umsetzung in Schule und Erwachsenenbildung", koordinátor: prof. R. Seebauer, Paed. Akad. Wien, Rakousko (S-JEP-07301-94)
    2000-2003: SOCRATES-ERASMUS: "TESCO-Teach Science Correctly", koordinátor: prof. H. Fibi, Paed. Akad. Wien, Rakousko (29274-IC-5-2000-AT-Erasmus-EPC-1)
    2002-2005: SOCRATES-COMENIUS: "SYSTEM-Systematic Professional Developement Through Science Teacher Education Modules", koordinátor: prof. N. Costa, University of Aveiro, Portugal (94343-CP_1_2001-1-PT-COMENIUS-C21)
    2003-2006: SOCRATES-ERASMUS, "AIDA-Attention Interest Desire Action", koordinátor: prof. H. Fibi, Paed. Akad. Wien, Rakousko (29274-IC-3-2002-2-AT-Erasmus-IPUC-16)
    2004-2006: SOCRATES-GRUNDVIG: "SGE-Safety Goes Europe", koordinátor: prof. H. Fibi, Paed. Akad. Wien, Rakousko (G2-P-2004-15)
    2006-2009: SOCRATES-COMENIUS: "EuSTD-web; European Teachers Professional Development for Science Teaching in a Web-based Environment", koordinátor: prof. N. Costa, University of Aveiro, Portugal
    2007-2009: Leonardo da Vinci: "MOSEM; Minds-On experimental equipment kits in Superconductivity and ElectroMagnetism for the continuing vocational training of upper secondary school physics teachers (MOSEM)". koordinátor: prof. G. Karwasz, University of Torun, Poland
    2009-2011: Leonardo da Vinci: "MOSEM 2; Minds-On experimental equipment kits in Superconductivity and ElectroMagnetism for the continuing vocational training of upper secondary school physics teachers (MOSEM)". koordinátor: Simplicatus, Norway, (NO/08/LLP-LdV/TOI/131013)
    2011-2014: 7. rámcový program EU: "PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education though Science". koordinátor: prof. C. Bolte, F. University of Berlin, Germany,(266589)
  • Nejvýznamnější domácí projekty:
    1996-1998: MŠMT ČR rezortní, "Občanská škola po druhém, třetím a čtvrtém roce ověřování", koordinátor: Dr. J. Beran, MU (RS 97-063)
    1998-1999: GAČR, "Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury", koordinátor: doc. Dr. V. Švec MU (406/98/1375)
    2003-2005: GAČR, "Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole", koordinátor: Dr. J. Šťáva, MU (406/03/1349)
    2005-2007: GAČR, "Obsahová dimenze kurikula základní školy GAČR", koordinátor: Prof. J. Maňák, MU (406/05/0246)
    2007-2013: Výzkumný záměr, "Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání", koordinátor: Prof. M. Vítková, MU (MSM0021622443)
    2011-2013: GAČR, "Kvalita kurikula a výuky v oborech školního vzdělávání". koordinátor: doc. T. Janík, MU (GAP407/11/0262)
    2012-2014: OPVK, "Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě".koordinátorka: dr. E. Trnová, MU (CZ.1.07/1.3.41/02.0043)
Akademické stáže
  • 1992: Francie-Univ.P.M.Curie Paříž
  • 1993: Bulharsko-Univ.Sofie, Německo-Tech.univ. Dresden
  • 1995: Polsko-Univ.Wroclaw
  • 1996: Rakousko-Ped.akad.Graz
  • 1997: Řecko-Univ.Patras, Slovinsko-Univ. Lublaň
  • 1998: Dánsko-Král.pedag.akad.Kodaň
  • 2000: Polsko-Univ.Wroclaw, Švýcarsko-Cern-Ženeva, Polsko-CODN-Warszawa
  • 2001: Polsko-Univ.Poznaň
  • 2002: Portugalsko-Univ.Aveiro, Nizozemí-ESA-Nordweek, Řecko-Univ.Patras, Estonsko-Univ.Tartu
  • 2003: Anglie-Univ.Bradford, Finsko-Univ.Juvaskyla, Bulharsko-Univ.Plovdiv, Nizozemí-ESA-Nordweek
  • 2004: Portugalsko-Univ.Aveiro, Polsko-Univ.Wroclaw, Švédsko-Univ.Malmo, Slovinsko-Univ.Lublaň, Estonsko-Univ.Tartu, Portugalsko-Univ.Aveiro
  • 2005: Polsko-Univ.Poznaň, Portugalsko-Univ.Aveiro, Polsko-Univ.Wroclaw, Řecko-Univ.Crete-Rethymno, Rakousko-Ped.akad.Vídeň, Polsko-Univ.Katowice, Švýcarsko-Cern-Ženeva
  • 2006: Rakousko-Ped.akad.Vídeň, Německo-Tech.univ. Dresden, Portugalsko-Univerzita Faro, Kypr-Univerzita Kypr, Řecko-Univ.Crete-Rethymno, Malajsie - Univ. Penang Rakousko-Ped.akad.Vídeň
  • 2007: Portugalsko-Univerzita Aveiro, Řecko-Univ.Crete-Rethymno, Portugalsko-Univ.Azoras
  • 2008: Polsko-Univ.Torun, Polsko-Univ.Wroclaw, Belgie-Univ. Antwerpen, Kypr-Univ.Cyprus, Portugalsko-Univ.Aveiro, Turecko-Univ.Izmir, Brazílie-Univ. Recife, Finsko-Univ. Helsinki, Nizozemí-Univ.Amsterdam
  • 2009: Rakousko-Ped.univ. Vídeň, Estonsko-Univ. Tartu, Slovinsko-Univ. Ljubljana, Portugalsko-Univ.Aveiro, Španělsko-Univ. Vigo, Velká Británie-Univ. Leicester
  • 2010: Řecko-Univ.Patras, Řecko-Univ.Crete-Rethymno,Turecko-Univ.Izmir, Německo-Univ. Berlín
  • 2011: USA-Univ. Orlando, Turecko-Univ. Antalya, Řecko-Univ. Athens, Francie-Univ. Lyon, Slovinsko-Univ. Ljubljana
  • 2012: Dubai-Univ. Dubai, Turecko-Univ. Antalya
  • 2013: Slovensko-Univ.Košice, Kypr-Univ.Kypr, USA-Univ. Lousville
  • 2014: Malta-Univ. Malta, Kypr-Uni. Kyrenia, Portugalsko-Univ. Aveiro, Čína-Univ. Peking, Německo-Univ. Berlín, Polsko-Univ. Lublin, Turecko-Univ. Antalya
  • 2015: Polsko-Univ. Wroclaw, Litva-Univ. Šilauliai, Portugalsko-Univ. Aveiro
Universitní aktivity
  • 1991-1994: člen Akademického senátu Pedagogické fakulty MU (spoluautor základních dokumentů fakulty)
  • 1994-1999: člen Akademického senátu MU (předseda volební komise při volbě rektora 1995)
  • 1991-1993: vedoucí katedry fyziky Pedagogické fakulty MU (nově zřízená katedra)
  • 2005-dosud: člen oborové rady doktorského studia "Pedagogika" na Pedagogické fakultě MU
  • 2001-2006: proděkan Pedagogické fakulty MU pro rozvoj a CŽV
  • 2007-2015: děkan Pedagogické fakulty
  • 2009-dosud: člen oborové komise doktorského studia "Obecné otázky fyziky" na Přírodovědecké fakultě MU
  • 2012-2015: vedoucí Institutu pedagogického vývoje a inovací
Mimouniversitní aktivity
  • 1997-1999: člen Rady vysokých škol
  • 2000-2002: člen Rady vysokých škol (předseda komise pro vzdělávání učitelů v ČR)
  • 2003-2005: člen Rady vysokých škol (místopředseda komise pro vzdělávání učitelů v ČR)
  • 2006-dosud: člen oborové rady doktorského studia "Didaktika fyziky" na Přírodovědecké fakultě UP Olomouc
  • 2008-dosud: člen oborové rady doktorského studia "Teorie vzdělávání ve fyzice" na Přírodovědecké fakultě OU Ostrava
  • 2015-dosud: člen Vědecké rady Pedagogické fakulty UJEP v Ústí nad Labem
  • 2015-dosud: člen Vědecké rady Přírodovědecké fakulty UHK v Hradci králové
  • 2016-dosud: člen oborové rady doktorského studia "Teorie vzdělávání ve fyzice" na Pedagogické fakultě JČU v Českých Budějovicích
  • 2016-dosud: člen odborovej komisie pre doktorandský študijný program "Teória vyučovania fyziky" na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach, Slovensko
Ocenění vědeckou komunitou
  • stříbrná medaile MU, 2016
  • pamětní medaile Univerzity Wroclav za dlouholetou vědeckou spolupráci (udělena rektorem prof. M. Bojarskim 19. 11. 2015, Brno)
  • člen redakční rady časopisu Edukacja przyrodnicza v szkole podstawowej, Warszawa-Wroclaw, Polsko, (ISSN 1642-0993)
  • člen redakční rady časopisu The Educational review, Torun, Polsko, (ISSN 1732-6729)
  • člen redakční rady časopisu International Journal on Hands-on Science, Portugalsko (ISSN - print version: 1646-8937, ISSN - on-line version: 1646-8945)
  • člen redakční rady časopisu Scientia in educatione (SCIED), Česko (ISSN - on-line version: 1804-7106)
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2008, Recife, Brazílie, Oct 13-17, 2008
  • člen vědeckého výboru světové konference ESERA 2009 Istanbul, Turecko, Aug 31-Sep4, 2009
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2009, Islamabad, Indie, Oct 27-31, 2009
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2010, Rethymno, Řecko, Jul 25-31, 2010
  • člen programového výboru světové konference ICETI 2012, Orlando, USA, March 25-28, 2012
  • člen vědeckého výboru světové konference ICE 2012, Samos, Řecko, Jul 5-7, 2012
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2012, Antalya, Turecko, Oct 17-21, 2012
  • člen programového výboru světové konference ICETI 2013, Orlando, USA, March 19-22, 2013
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2013, Košice, Slovensko, July 1-5, 2013
  • člen vědeckého výboru světové konference IOSTE 2013, Antalya, Turecko, Oct 30 - Nov 1, 2013
  • člen vědeckého výboru světové konference ICCSBS 2014, Mersin, Turecko, May 14-17, 2014
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2014, Aveiro, Portugalsko, Jul 21-25, 2014
  • člen programového výboru světové konference ICETI 2015, Orlando, USA, March 10-13, 2015
  • člen vědeckého výboru světové konference END (Education and New Developments) 2015, Porto, Portugalsko, Jun 27-29, 2015
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2015, Madeira, Portugal, July 27-30, 2015
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2016, Brno, Česká republika, July 18-22, 2016
  • člen programového výboru světové konference ICETI 2016, Orlando, USA, March 8-11, 2016
  • člen vědeckého výboru světové konference END (Education and New Developments) 2016, Ljubljana, Slovinsko, Jun 12-14, 2016
  • člen programového výboru světové konference ICETI 2017, Orlando, USA, March 21-24, 2017
  • člen vědeckého výboru 11. Didaktické konference s mezinárodní účastí, Brno, June ČR 1-2, 2017
  • člen vědeckého výboru světové konference END (Education and New Developments) 2017, Lisbon, Portugalsko, Jun 24-29, 2017
  • člen vědeckého výboru světové konference HANDS ON SCIENCE 2017, Braga, Portugalsko, July 10-14, 2017
Vybrané publikace
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Systemic Teacher Education for Gifted Students in Science and Technology. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. INTED2017 Proceedings.11th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: IATED Academy. s. 3865-3871. ISBN 978-84-617-8491-2. doi:10.21125/inted.2017.0942. 2017. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Teacher Creativity Influence on the Training in Inquiry-based Science Education. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. INTED2017 Proceedings.11th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: IATED Academy. s. 4890-4899. ISBN 978-84-617-8491-2. doi:10.21125/inted.2017.1140. 2017. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Inclusion of Teacher Constructivism in Systematic Professional Continuous Development. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. EDULEARN2017 Proceedings. 9th International Conference on Education and New Learning Technologies. Spain: IATED Academy. s. 2064-2072. ISBN 978-84-697-3777-4. doi:10.21125/edulearn.2017.1435. 2017. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Pre-service teacher experience with inquiry-based science education. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. INTED2016 Proceedings.10th International Technology, Education and Development Conference. Valencia, Spain: IATED Academy. s. 6375-6381. ISBN 978-84-608-5617-7. doi:10.21125/inted.2016.0496. 2016. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. New Factors in Teacher Training in Innovative Educational Methods Focusing on Inquiry-Based Science Education. In N. Callaos, J. Horne, M. Savoie, B. Sánches, A. Tremante. IMCIC'16 - ICSIT 2016, The 7th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 7th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics. s. 126-131. ISBN 978-1-941763-38-4. 2016. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Modules and Their Effects on Teacher Education. In Mafalda Carmo,World Institute for Advanced Research and Science, WIARS. Education Applications & Developments II. 1. vyd. Lisboa, Portugal: in Science Press. s. 31-46. Advances in Education and Educational Trends Series. ISBN 978-989-99389-7-7. 2016. nabídka knihy na webu nakladatele kompletní elektronická kniha info
  • TRNOVÁ, Eva, Tomáš JANKO, Josef TRNA a Karolína PEŠKOVÁ. Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku. Scientia in educatione. Praha, roč. 7, č. 1, s. 49-64. ISSN 1804-7106. 2016. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Motivational Effectiveness of a Scenario in IBSE. In Yoong Suan, Lau Ung Hua. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 167, 8 January 2015, The XVI International Organisation for Science and Technology Education Symposium (IOSTE Borneo 2014). Nizozemí: Elsevier. s. 184-189. ISSN 1877-0428. doi:10.1016/j.sbspro.2014.12.660. 2015. URL info
  • TRNA, Josef. Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education. In N. Callaos, H.-W. Chu, B. Sánches, A. Tremante. IMCIC'15 - ICSIT 2015, The 6th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 6th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics. s. 127-130. ISBN 978-1-941763-20-9. 2015. info
  • TRNA, Josef. Hands-on experiments in the formation of science concepts in pre-school. In M. F. P. C. M. Costa, J. B.V. Dorrío. Hands-on Science. Brightening our Future. Braga, Portugal: The Hands-on Science Network. s. 25-29. ISBN 978-989-8798-01-5. 2015. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The Current Paradigms of Science Education and Their Expected Impact on Curriculum. In A. Alevriadou. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015. Amsterdam, Nizozemí: Elsevier. s. 271-277. ISSN 1877-0428. doi:10.1016/j.sbspro.2015.07.135. 2015. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Formation of Science Concepts in Pre-school Science Education. In A. Alevriadou. Procedia - Social and Behavioral Sciences Volume 197, 25 July 2015, 7th World Conference on Educational Sciences 2015. Amsterdam, Nizozemí: Elsevier. s. 2339-2346. ISSN 1877-0428. doi:10.1016/j.sbspro.2015.07.264. 2015. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Experiments in the Development of Gifted Students in Science. In A. Krajna, L. Ryk, K. Sujak-Lesz. Problemy dydaktyki fizyki. Wroclaw: Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wroclawskiego. s. 129-136. Problemy dydaktyki fizyki, 3. ISBN 978-83-7977-153-0. 2015. info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Motivational Effect of Communication Technologies in Connectivist Science Education. Online Journal of Communication and Media Technologies. roč. 5, č. 3, s. 107-119. ISSN 1986-3497. 2015. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Moduly s experimenty v badatelsky orientovaném přírodovědném vzdělávání. 1. vyd. Brno: Paido, Masarykova univerzita. 133 s. Pedagogický vývoj a inovace 2. ISBN 978-80-7315-252-9. 2015. info
  • TRNA, Josef. IBSE and Gifted Students. Science Education International. ICASTE, roč. 25, č. 1, s. 19-28. ISSN 2077-2327. 2014. URL info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Lucie MAKYDOVÁ. Physics Learning Tasks for Students with Special Educational Needs: Disabled and Gifted. In W. Kaminski, M. Michelini. GIREP-ICPE-MPTL 2010.Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? Udine, Italy: University of Udine. s. 196-202. ISBN 978-88-97311-32-4. 2014. URL info
  • PAVLÍČKOVÁ, Lenka a Josef TRNA. Hands-on Activities as a Support of Re-education of Students with Specific Learning Disabilities in Science and Mathematics Education. In 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society. 2014. info
  • TRNA, Josef. Hands-on Experiments in the Development of Gifted Students. In M. Costa, P. Pombo, J. Dorrio. 11th International Conference on Hands-on Science. Science Communication with and for Society. Braga: The Hands-on Science Network. s. 152-159. ISBN 978-989-98032-5-1. 2014. info
  • TRNOVÁ, Eva, Naděžda KOPECKÁ a Josef TRNA. Science Teacher-Leader: Role of Creativity in the Multidimensional Development of a Teacher’s Professional Competence. In Bote, C., Holbrook, J., Mamlok-Naaman, R., Rauch, F. Science Teachers’ Continuous Professional Development in Europe. Case Studies from the PROFILES Project. 1. vyd. Klagenfurt: Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria). s. 207-219. PROFILES 2. ISBN 978-3-9816683-0-8. 2014. URL info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Naděžda KOPECKÁ a Sylvie ČERVENKOVÁ. Experiments Supporting IBSE within PROFILES. In Bote, C., Rauch, F. Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers' Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflection on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commision. 1. vyd. Klagenfurt: Freie Universität Berlin (Germany) / Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität Klagenfurt (Austria). s. 212-214. PROFILES 3. ISBN 978-3-9816683-1-5. 2014. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Implementation of creativity in science teacher training. International Journal on New Trends in Education and Their Implications. Ankara, Turecko: Gazi Universitesi, roč. 5, č. 3, s. 54-63. ISSN 1309-6249. 2014. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. The Current Paradigms of Chemical Education and their Impact on Learning/teaching Technology and Teacher Education. In M. Bílek. Research, Theory and Practice in Chemistry Didactics. Kradec Králové: Gaudeamus. s. 165-181. ISBN 978-80-7435-415-1. 2014. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The System of Teacher Education for Motivational Teaching of Gifted Students. In C. P. Constantinou, N. Papadouris, A. Hadjigeorgiou. E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 13. Nicosia: European Science Education Research Association. s. 236-243. ISBN 978-9963-700-77-6. 2014. URL info
  • TRNA, Josef a Petr NOVÁK. Motivational effectiveness of experiments in physics education. In W. Kaminski, M. Michelini. GIREP-ICPE-MPTL 2010. Teaching and Learning Physics Today: Challenges? Benefits? Udine, Italy: University of Udine. s. 409-417. ISBN 978-88-97311-32-4. 2014. URL info
  • TRNA, Josef. New Roles of Simple Experiments in Science Education. Brno: Paido, Masarykova univerzita. 110 s. Pedagogický vývoj a inovace 1. ISBN 978-80-7315-251-2. 2014. info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Motivational Effect of Communication Technologies in Connectivist Science Education. In ICCMTD-2013. International Conference on Communication, Media, Technology and Design. Ankara: Anadolu University and Eastern Mediterranean University. s. 142-145. 2013. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Implementation of Connectivism in Science Teacher Training. Journal of Educational and Instructional Studies in The World. Ankara, Turkey: Gazi University, roč. 3, č. 1, s. 191-196. ISSN 2146-7463. 2013. URL info
  • TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA a Václav VACEK. The Roles of Cartoons and Comics in Science Education. In M. Costa, B. Dorio, M. Kireš. HSci2013. Educating for Science and through Science. Košice (Slovakia): P. J. Šafarik University, Košice. Slovakia. s. 240-244. ISBN 978-989-98032-2-0. 2013. URL info
  • TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA a Petr NOVÁK. The Roles of Demonstration Experiments in Science Education. In M. Costa, B. Dorio, M. Kireš. HSci2013. Educating for Science and through Science. Košice (Slovakia): P. J. Šafarik University, Košice. Slovakia. s. 244-250. ISBN 978-989-98032-2-0. 2013. URL info
  • TRNOVÁ, Eva, Josef TRNA a Jana ŠKRABÁNKOVÁ. Science Teacher Professional Development in Education of Gifted Students. Journal of Educational and Instructional Studies in The World. Ankara, Turkey: Gazi University, roč. 3, č. 2, s. 13-17. ISSN 2146-7463. 2013. URL info
  • TRNA, Josef. How to educate and train science teachers in IBSE experimentation. In N. Callaos, J. V. Carrasquero, A. Oropeza, A. Tremante, F. Welsch. IMSCI 2013. The 7th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics. s. 176-180. ISBN 978-1-936338-83-2. 2013. URL info
  • JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 434 s. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 1. ISBN 978-80-210-6349-5. 2013. info
  • TRNA, Josef. Motivace a diagnostika přírodovědně nadaných žáků. In Jana Škrabánková, Josef Trna a kol. Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku. 1. vydání. Brno: Paido. s. 55-69. 354. ISBN 978-80-7315-244-4. 2013. info
  • ŠKRABÁNKOVÁ, Jana, Josef TRNA, Eva TRNOVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ, Jiřina NOVOTNÁ, Magdaléna NOVOTNÁ a Jan ŠŤÁVA. Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku. 1. vydání. Brno: Paido. 139 s. 354. ISBN 978-80-7315-244-4. 2013. info
  • BAZALOVÁ, Barbora, Růžena BLAŽKOVÁ, Otto ČAČKA, Markéta DUSÍKOVÁ, Petra HOLEŠOVSKÁ, Renata HORÁKOVÁ, Miroslav JANDA, Eva MACHŮ, Oldřich ŠIMONÍK, Jan ŠŤÁVA, Eva TRNOVÁ, Josef TRNA, Milena VAŇUROVÁ a Gabriela VĚCHTOVÁ. Talented Learner. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, MUNI Press. 211 s. 1. ISBN 978-80-210-5701-2. 2013. info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Influence of connectivism on science education with emphasis on experiments. In Bruguiere, C., Tiberghien, A. & Clément, P., (co-ed. Marzin, P.& Lavonen, J.). E-book proceedings of the ESERA 2011 conference: Science Learning and Citizenship. Part 4. Lyon, France: European Science Education Research Association. s. 83-89. ISBN 978-9963-700-44-8. 2012. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method. In Research and Training Institute of the East Aegean (INEAG), Greece. Proceedings of the 8th International Conference on Education. Samos, Greece: Research and Training Institute of East Aegean, Greece. s. 831-837. ISBN 978-618-5009-05-2. 2012. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Development of Science and Technology Gifted Students through Inquiry-Based Science Education. In Research and Training Institute of the East Aegean (INEAG), Greece. Proceedings of the 8th International Conference on Education. Samos, Greece: Research and Training Institute of East Aegean, Greece. s. 838-844. ISBN 978-618-5009-05-2. 2012. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-based Science Education Experiments. In Inquiry-based Science Education in Europe: Reflections from the PROFILES Project. Bolte, C., Holbrook, J., Rauch, F. (eds.). Berlin: Freie Universitat Berlin. s. 212-215. PROFILES.1. ISBN 978-3-00-039403-4. 2012. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. IBSE Experiments. In Costa, M.F., Dorio, B.V., Erdogan, M. Erantay, N. Proceedings of the 9th International Conference on Hands-on Science. Antalya, Turkey: Akdeniz Univerzity, Antalya, Turkey. s. 311-315. ISBN 978-989-98032-0-6. 2012. URL info
  • TRNA, Josef a Jan KREJČÍ. Web Support of Experiments. In Costa, M.F., Dorio, B.V., Erdogan, M. Erantay, N. Proceedings of the 9th International Conference on Hands-on Science. Antalya, Turkey: Akdeniz Univerzity, Antalya, Turkey. s. 203-206. ISBN 978-989-98032-0-6. 2012. URL info
  • JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Josef TRNA a Petr NOVÁK. Opportunities to Learn in Physics Instruction in the Czech Republic: Findings of the IRSE Video Study. New Educational Review. Toruń: WYDAWNICTWO ADAM MARSZALEK, roč. 28, č. 2, s. 102-114. ISSN 1732-6729. 2012. info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Jiří ŠIBOR. Implementation of Inquiry-based Science Education into Science Teachers' Training. Journal of Educational and Instructional Studies in The World. Ankara, Turkey: Gazi University, roč. 2, č. 4, s. 199-209. ISSN 2146-7463. 2012. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation. Journal of Social Sciences. USA, New York: Science Publications, roč. 8, č. 4, s. 490-496. ISSN 1549-3652. doi:10.3844/jssp.2012.490.496. 2012. URL info
  • TRNA, Josef. How to motivate science teachers to use science experiments. Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics. Florida, USA: International Institute of Informatics and Systemics, roč. 10, č. 5, s. 33-35. ISSN 1690-4524. 2012. URL info
  • TRNA, Josef. Jak motivovat žáky ve fyzice se zaměřením na nadané. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 109 s. 348. ISBN 978-80-210-6150-7. 2012. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Inquiry-Based Science Education in Science and Technology Education as a Connectivist Method. In The 8th International Conference on Education. 2012. URL info
  • TRNA, Josef. How to motivate science teachers to use science experiments. In N. Callaos, W. Lesso, A. Oropeza, A. Tremante, F. Welsch. ICSIT 2011. The 2th International Conference on Society and Information Technologies. Proceedings. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics. s. 142-144. ISBN 978-1-936338-18-4. 2011. URL info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Petr NOVÁK. Improvement of science and technology literacy by means of ICT-based collaborative action research including hands-on experiments. Contemporary Issues in Education. Athens: PAPAZISSI, roč. 1, č. 2, s. 201-212. ISSN 1792-295X. 2011. info
  • TRNA, Josef. Simple school experiments based on ICT in science and technology education. Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis. Nitra, Slovensko: SLOVDIDAC, roč. 19, č. 2, s. 4-8. ISSN 1335-003X. 2011. URL info
  • TRNA, Josef. Konstrukční výzkum (design-based research) v přírodovědných didaktikách. Scientia in educatione. Praha, roč. 2, č. 1, s. 3-14. ISSN 1804-7106. 2011. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation. In Research and Training Institute of the East Aegean (INEAG), Greece. Proceedings of the 7th International Conference on Education. Volume 2. Athens, Greece: National and Kapodistrian University of Athens. s. 66-72. ISBN 978-960-466-080-3. 2011. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Implementation of design-based research methodology into science teachers' training. International Journal on New Trends in Education and Their Implications. Ankara, Turecko: Gazi Universitesi, roč. 2, č. 4, s. 19-28. ISSN 1309-6249. 2011. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Supporting the Development of Cognitive Gifted Students Interested in Science and Technology through IBSE. In Talented Learner. První vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 107-124. Výzkumné práce. Svazek 4. ISBN 978-80-210-5701-2. 2011. info
  • MANDÍKOVÁ, Dana a Josef TRNA. Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. 1. vyd. Brno: Paido. 245 s. 336. ISBN 978-80-7315-226-0. 2011. info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Hands-on experimental activities in inquiry-based science education. In Divjak S. Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011. Ljubljana: University of Ljubljana, Slovenia. s. 293-298. ISBN 978-961-269-637-5. 2011. URL info
  • TRNA, Josef, Lucie MAKYDOVÁ a Lenka PAVLÍČKOVÁ. ICT support of science learning task solving by students with dyscalculia and gifted students. In Divjak S. Proceedings book of the joint international conference MPTL'16 - HSCi 2011. Ljubljana: University of Ljubljana, Slovenia. s. 81-87. ISBN 978-961-269-637-5. 2011. URL info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Ivana VACULOVÁ. Developing skills in learning and teaching science. In Contemporary science educational research: Learning and assessment. A collection of papers presented at ESERA 2009 conference. Ankara: ESERA. s. 165-172. ISBN 978-605-364-033-2. 2010. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Family science and technology education as a new teaching and learning strategy for all including gifted students. In XIV. IOSTE Symposium. Socio-cultural and human values in science and technology education. Ljubljana, Slovinsko: Institute for innovation and development of University of Ljubljana. s. 1143-1149. ISBN 978-961-92882-1-4. 2010. URL info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Petr NOVÁK. Improvement of science and technology literacy by means of ICT-based collaborative action research including hands-on experiments. In HSci2010. Bridgin the science and society gap. Rethymno: University of Crete. Rethymno. Greece. s. 326-332. ISBN 978-989-95095-6-6. 2010. URL info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. ICT-based collaborative action research in science education. In J. V. Carrasquero, M. Holmqvist, D. McEachron, A. Tremante, F. Welsch. IMSCI'10. The 4th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics. Proceedings. Volume I. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics. s. 68-70. ISBN 978-1-936338-05-4. 2010. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích. In ŠIMONÍK, O. (ed.). Vzdělávání nadaných žáků. První vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 65-81. ISBN 978-80-210-5349-6. 2010. info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Improvement of Science Gifted Students and ICT-Based Collaborative Action Research. In ŠIMONÍK, O. (ed.). School and talented Pupil. První vydání. Brno.: Masarykova univerzita. s. 55-69. ISBN 978-80-210-5350-2. 2010. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Family hands-on activities in science and technology education for all: gifted and ungifted, children and adults. In HSci2009. Science for All. Quest for Excellence. Ahmedabad (Indie): Science city, Ahmedabad, Gujarat, India. s. 105-109. ISBN 978-989-95095-5-9. 2009. URL info
  • JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Jan SLAVÍK a Josef TRNA. On the dynamic nature of physics teachers pedagogical content knowledge. Orbis scholae. Praha: PedF UK, roč. 3, č. 2, s. 47-62. ISSN 1802-4637. 2009. URL info
  • TRNA, Josef a Petr NOVÁK. The educational roles of video programs with experiments. In Multimedia in Physics Teaching and Learning. Udine: University of Udine. 4 s. ISBN 2-914771-61-4. 2009. URL info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Motivating of gifted students by family science education. In Education and talent 3. Brno: Masarykova univerzita. s. 35-49. Výzkumné zprávy 6. ISBN 978-80-210-5113-3. 2009. info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Motivování nadaných žáků pomocí rodinného přírodovědného vzdělávání. In Výchova a nadání 3. Brno: Masarykova univerzita. s. 36-50. Výzkumné zprávy 5. ISBN 978-80-210-5117-1. 2009. info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ a Eva PAVLOVSKÁ. Motivational learning tasks in science education. In V. M. Udovič, M. Cotič, M. Cencič. Pouk v družbi znanja. 1. vyd. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Koper, Slovenia. s. 262-270. Education. ISBN 978-961-6528-88-7. 2009. info
  • TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Cognitive motivation of the talented pupils in natural sciences. In Education and Talent 1. Brno: MSD. s. 15-37. Výzkumné zprávy 2. ISBN 978-80-7392-033-3. 2008. info
  • TRNA, Josef. Motivation and Hands-on Experiments. In Selected Papers on Hands-on Science. Braga, Portugal: Associacio Hands-on Science Network, Vila Verde, Portugal. s. 221-230. Hands-on Science Network. ISBN 978-989-95336-2-2. 2008. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Safety of the Human Body in Hands-on Science Experiments. In Selected Papers on Hands-on Science. Braga, Portugal: Associacio Hands-on Science Network, Vila Verde, Portugal. s. 572-579. Hands-on Science Network. ISBN 978-989-95336-2-2. 2008. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Diagnostics of the Analytical Observation and Preconceptions in Science Education Particulary Focused to Gifted Students. In Proceedings of XIII. IOSTE Symposium the Use of Science and Technology for Peace and Sustainable Development. Izmir, Turkey: Buca Fafulty of Education, Dokuz Eylul University. s. 1240-1246. ISBN 978-605-5829-16-2. 2008. info
  • TRNA, Josef. Hands-on Activity as a Source of Learning Tasks in Science Education. In HSci2008. Formal and Informal Science Education. Braga (Portugal): University of Braga, Portugal. s. 78-82. ISBN 978-989-95095-3-5. 2008. info
  • VACULOVÁ, Ivana, Josef TRNA a Tomáš JANÍK. Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky. Pedagogická orientace. roč. 18, č. 4, s. 59-79. ISSN 1211-4669. 2008. info
  • VACULOVÁ, Ivana a Josef TRNA. Video-study of Physics Education: the Role of Teaching Tasks in the Process of Skills Acquirement. In Research in Didactics of the Sciences. 1. vyd. Krakow: Uniwersytet pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowe. s. 182-185. Science Education. ISBN 978-83-7271-519-7. 2008. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. The motivation of gifted students through a natural experiment in learning tasks. In Education and Talent 2. Brno: MSD. s. 32-46. Výzkumné práce 4. ISBN 978-80-7392-056-2. 2008. info
  • JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Jan SLAVÍK a Josef TRNA. Dynamická povaha učitelových didaktických znalostí obsahu: případová (video)studie z výuky fyziky na 2. stupni základní školy. In JANÍK, Tomáš a kol. Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu? Brno: Paido. s. 99-113. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-139-3. 2007. info
  • NOVÁK, Svatopluk, Vladimír ŠTEFL, Josef TRNA a Martin WEINHÖFER. ZEMĚPIS 6 - 1. díl - Vstupte na planetu Zemi. 1. vyd. Brno: Nová škola. 66 s. Seznam učebnic pro ZŠ, MŠMT ČR č.j. 8665/2007-22. ISBN 80-7289-080-8. 2007. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Safety of the Human Body in Hands-on Science Experiments. In HSci2007. Development, Diversity and Inclusion in Science Education. Ponta Delgada (Portugalsko): University of Azores, Portugal. s. 62-67. ISBN 978-989-95336-1-5. 2007. info
  • TRNA, Josef. PCK a didaktika fyziky. In 50let didaktiky fyziky v ČR. Olomouc: JČMF, Pedagogická fakulta MU, Přírodovědecká fakulta UP. s. 27-34. ISBN 978-80-244-1786-8. 2007. info
  • TRNA, Josef. Motivational Problem Exercises Based on Simple Experiments. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume II. Cyprus: University of Cyprus. s. 15-24. ISBN 978-9963-8519-8-0. 2007. info
  • TRNA, Josef. Teacher Training in Elementary School Experiments. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume I. Cyprus: University of Cyprus. s. 256-261. ISBN 978-9963-8519-7-3. 2007. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Everyday Living and Safe Living in Simple Science Experiments. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume II. Cyprus: University of Cyprus. s. 267-276. ISBN 978-9963-8519-8-0. 2007. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Literacy in the 21st Century. Volume II. Cyprus: University of Cyprus. s. 277-284. ISBN 978-9963-8519-8-0. 2007. info
  • NĚMEC, Jiří a Josef TRNA. Edutainment or Entertainment. Education Possibilities of Didactic Games in Science Education. In Němec, J. (ed.) THE EVOLUTION OF CHILDREN PLAY - 24. ICCP Word Play Conference. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. s. 55-64. ISBN 978-80-210-4666-5. 2007. info
  • JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR, Renate SEEBAUEROVÁ, Jan SLAVÍK, Vlastimil ŠVEC a Josef TRNA. Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu? 1. vyd. Brno: Paido. 124 s. Pedagogický výzkum v teorii v praxi. ISBN 978-80-7315-139-3. 2007. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Everyday Living and Safe Living in Simple Science Experiments. In Science and Technology Education in the Service of Humankind. 12th IOSTE Symposium. Penang (Malaysia): School of Educational Studies, University Science Malaysia, Penang. s. 556-561. ISBN 983-2700-39-6. 2006. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Education for a Diverse Word. Lublin (Poland): M. Curie-Sklodovska university press. s. 491-498. ISBN 83-227-2497-7. 2006. info
  • TRNA, Josef a Tomáš JANÍK. Výběr a strukturování vzdělávacího obsahu jako aktuální pedagogický problém. In Problémy kurikula základní školy. Brno: Masarykova univerzita. s. 65-70. ISBN 80-210-4125-0. 2006. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Science Experimental Skills under Development. In Europe Needs More Scientists. The Role of Eastern and Central European Science Educators. Tartu, Estonia: University of Tartu. s. 77-84. ISBN 978-9949-11-567-9. 2006. info
  • MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. PŘÍRODOVĚDA 5 - Člověk a jeho svět. Pracovní sešit pro 5. ročník ZŠ. 1. vyd. Brno: Nová škola. 67 s. ISBN 80-7289-069-7. 2005. info
  • TRNA, Josef, Eva TRNOVÁ, Krystyna SUJAK-LESZ, Jan LESZ a Andrzej KRAJNA. Projekt SYSTEM jako příklad mezinárodního využití ICT v přípravě učitelů přírodovědy. In DIDFYZ 2004. Information and Communication Technologies in Physics Education. Nitra (Slovensko): FPV UKF a pob. JSMF v Nitre. s. 232-236. ISBN 80-8050-810-0. 2005. info
  • TRNA, Josef. Motivation and Hands-on Experiments. In HSci2005. Hands-on Science in a Changing Education. Rethymno (Řecko): University of Crete. s. 169-174. ISBN 960-88712-1-2. 2005. URL info
  • TRNA, Josef. Nastává éra mezioborových didaktik? Pedagogická orientace. Brno: Konvoj, roč. 2005, č. 1, s. 89-97. ISSN 1211-4669. 2005. info
  • MATYÁŠEK, Jiří, Věra ŠTIKOVÁ a Josef TRNA. PŘÍRODOVĚDA 5 - Člověk a jeho svět. Učebnice pro 5. ročník ZŠ. 1. vyd. Brno: Nová škola. 91 s. Seznam učebnic pro ZŠ, MŠMT ČR č.j. 22121/2004. ISBN 80-7289-063-8. 2004. info
  • TRNA, Josef a Eva TRNOVÁ. Cognitive Motivation in Science Teacher Training. In Science and Technology Education for a Diverse Word dilemmas, needs and partnership. 11th IOSTE Symposium for Central and East European Countries. Lublin (Poland): M. Curie-Sklodovska university press. s. 223-224. ISBN 83-227-2285-0. 2004. info
  • ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA, Hana LUKÁŠOVÁ, Miloslava MACHALOVÁ, Josef MAŇÁK, Danuše NEZVALOVÁ, Jaroslav ŘEZÁČ, Stanislav STŘELEC, Josef TRNA, Eva URBANOVSKÁ a Eva VYSKOČILOVÁ. Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. 1. vyd. Brno: Paido. 308 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-035-2. 2002. info
  • TRNA, Josef. Science Experiment in Science Teacher Training. In Science and Technology Education in New Millenium. 3-rd IOSTE Symposium for Central and East European Countries. Prague: PERES Publishers. s. 201-206. ISBN 80-86360-14-8. 2000. info
  • TRNA, Josef. Vzdělávací standardy pro základní a střední školy. Pedagogika. Praha: UK Praha, roč.46, č. 4, s. 349-353. ISSN 0031-3815. 1996. info
  • TRNA, Josef a Leszek RYK. Motywacja ucznia w nauczaniu przedmietow przyrodniczich. Wiesci zamkowe. Legnica, Poland, roč.3, č. 3, s. 40-41. ISSN 1426-0913. 1996. info
  • TRNA, Josef. Motivacionni těchnologii v obučenieto po fizika. Fizika. Sofia, Bulgaria, roč. 29, č. 3, s. 6-8. ISSN 0204-6946. 1993. info

6. 7. 2017


Životopis: doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (učo 2027), verze: čeština(1), změněno: 6. 7. 2017 16:03, J. Trna

Další varianta: angličtina(1)