POL254 European and comparative education policy

Faculty of Social Studies
Spring 2006
Extent and Intensity
1/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Jiří Nantl, LL.M. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Maxmilián Strmiska, Ph.D.
Department of Political Science – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ivona Tolarová
Timetable
Tue 10:00–11:40 P24
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou vzdělávací politiky v Evropě, a to na národní, mezivládní i komunitární úrovni. Kurz bude v širším kontextu vzdělávací politiky jako takové zaměřen především na politiku terciárního vzdělávání s přihlédnutím k různým aspektům týkajícím se agregace a zprostředkování zájmů tohoto sektoru politiky v daných politických systémech a procesu tvorby politických programů uvnitř této oblasti.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do předmětu. Informace o organizaci výuky a podmínkách ukončení. Vymezení pojmu vzdělávací politika. Poměr vzdlávací politiky k politice výzkumu a vývoje. 2. Dimenze vzdělávací politiky v Evropě (národní, mezivládní, komunitární). Institucionální a kompetenční aspekty. 3. Vzdělávací politika EU (kompetence, nástroje) 4. Boloňský proces a jiné mezivládní aktivity 5. Sociální dimenze Boloňského procesu. Sociální zabezpečení studentů v EU. 6. Vzdělávací politika v České republice 7. Vzdělávací politika na Slovensku 8. Vzdělávací politika v Maďarsku 9. Vzdělávací politika v Polsku 10. Vzdělávací politika ve Slovinsku 11. Vzdělávací politika v Rusku, na Ukrajině a v pobaltských státech. 12. Zápočtový test/odevzdání seminárních prací
Literature
  • Brdek M. Evropská vzdlávací politika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-86395-96-0. s. 167
  • File J. Goedegebuure L. (Eds.). Real-time systems. Reflections on higher education in the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovenia. Brno: CHEPS/VUTIUM, 2003 ISBN 80-214-2384-6. 246
  • a další zdroje zadané vyučujícím do elektronické studovny předmětu v IS MU)
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zkouškou založenou na průběžném hodnocení. Klasifikace zkoušky je určena počtem bodů získaným studentem v průběhu semestru. V klasifikační stupnici pak A = 36 - 40 bodů, B = 31 - 35 bodů, C = 27 - 30 bodů, D = 20 - 26 bodů, E = 15 - 19 bodů, F = 14 a méně bodů. Body student získává: - zpracováním písemné práce (maximálně 20 bodů) - absolvováním testu (maximálně 20 bodů)
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2006/POL254