FSS:POL254 Eur. and compar. educ. policy - Course Information
POL254 European and comparative education policy
Faculty of Social StudiesSpring 2006
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jiří Nantl, LL.M. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Maxmilián Strmiska, Ph.D.
Department of Political Science – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ivona Tolarová - Timetable
- Tue 10:00–11:40 P24
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou vzdělávací politiky v Evropě, a to na národní, mezivládní i komunitární úrovni. Kurz bude v širším kontextu vzdělávací politiky jako takové zaměřen především na politiku terciárního vzdělávání s přihlédnutím k různým aspektům týkajícím se agregace a zprostředkování zájmů tohoto sektoru politiky v daných politických systémech a procesu tvorby politických programů uvnitř této oblasti.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do předmětu. Informace o organizaci výuky a podmínkách ukončení. Vymezení pojmu vzdělávací politika. Poměr vzdlávací politiky k politice výzkumu a vývoje. 2. Dimenze vzdělávací politiky v Evropě (národní, mezivládní, komunitární). Institucionální a kompetenční aspekty. 3. Vzdělávací politika EU (kompetence, nástroje) 4. Boloňský proces a jiné mezivládní aktivity 5. Sociální dimenze Boloňského procesu. Sociální zabezpečení studentů v EU. 6. Vzdělávací politika v České republice 7. Vzdělávací politika na Slovensku 8. Vzdělávací politika v Maďarsku 9. Vzdělávací politika v Polsku 10. Vzdělávací politika ve Slovinsku 11. Vzdělávací politika v Rusku, na Ukrajině a v pobaltských státech. 12. Zápočtový test/odevzdání seminárních prací
- Literature
- Brdek M. Evropská vzdlávací politika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-86395-96-0. s. 167
- File J. Goedegebuure L. (Eds.). Real-time systems. Reflections on higher education in the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovenia. Brno: CHEPS/VUTIUM, 2003 ISBN 80-214-2384-6. 246
- a další zdroje zadané vyučujícím do elektronické studovny předmětu v IS MU)
- Assessment methods (in Czech)
- Předmět je ukončen zkouškou založenou na průběžném hodnocení. Klasifikace zkoušky je určena počtem bodů získaným studentem v průběhu semestru. V klasifikační stupnici pak A = 36 - 40 bodů, B = 31 - 35 bodů, C = 27 - 30 bodů, D = 20 - 26 bodů, E = 15 - 19 bodů, F = 14 a méně bodů. Body student získává: - zpracováním písemné práce (maximálně 20 bodů) - absolvováním testu (maximálně 20 bodů)
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2006/POL254