PdF:Bi1BP_ARC1 Arranging 1 - Course Information
Bi1BP_ARC1 Arranging 1
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ivana Hiklová (seminar tutor), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (deputy)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Ivana Hiklová - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- 1.část: podzim, zima: Cílem předmětu je sjednocení úrovně znalostí základních pojmů, vytvoření základu poznatkové a metodické struktury pro využití aranžování a vazby jako alternativních forem práce učitele v základním vzdělávání i pro práci s handicapovanými žáky. Tvorba dovedností - řešením modelových situací, by měla umožnit rozvoj schopností esteticky řešit školní a bytové interiéry, okolí bydliště a škol. Současně je cílem vytvoření kladného postoje k péči a ochraně zdravé přírody jako základního zdroje vlastní inspirace, osobního zdraví a zdravé společnosti.
- Syllabus
- Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro trvale udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky 1. „Kejbaly“ - Středisko výchovy a vzdělávání pro TUŽ PedF MU Brno, biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití pro aktivizující a alternativní vyučování a učení 2. Význam praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka 3. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby : - Aranžování pro zdraví-využití zeleniny a ovoce ze školní zahrady - Kompozice, barva, textura - Využití sušených rostlin ze školní zahrady - Výstava „Barevný podzim“, práce s žáky na výstavě - Advent a vánoční vazba“ – využití ve výuce a pro zdraví - "Inspirace u odborníků" 4. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole
- Literature
- HESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000, 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. info
- WÖRNEROVÁ, Claudia. Adventní a vánoční výzdoba :nové nápady při tvoření výzdoby z listů, květů, větví a plodů. Translated by Lenka Krutilová. Zlín: Bawa, 1997, 71 s. ISBN 80-902387-2-6. info
- HESSAYON, D. G. Okrasné stromy a keře v zahradě. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský a Ševčík, 1997, 128 s. ISBN 80-86029-24-7. info
- HIEKE, Karel. Pokojové rostliny. 4., dopl. vyd. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1988, 414 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet za aktivní práci na cvičeních v průběhu kurzu.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
General note: Předmět pro specializaci enviroementální vzdělávání a pěstitelství povinný, pro ostatní studenty volitelný.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/Bi1BP_ARC1