Bi1BP_ARC1 Arranging 1

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Kateřina Ševčíková (assistant), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Kateřina Ševčíková
Timetable
each even Tuesday 16:10–18:45 Botanická zahrada Kejbaly
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
1.část: podzim, zima: Cílem předmětu je sjednocení úrovně znalostí základních pojmů, vytvoření základu poznatkové a metodické struktury pro využití aranžování a vazby jako alternativních forem práce učitele v základním vzdělávání i pro práci s handicapovanými žáky. Tvorba dovedností - řešením modelových situací, by měla umožnit rozvoj schopností esteticky řešit školní a bytové interiéry, okolí bydliště a škol. Současně je cílem vytvoření kladného postoje k péči a ochraně zdravé přírody jako základního zdroje vlastní inspirace, osobního zdraví a zdravé společnosti.
Syllabus
  • Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro trvale udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky 1. „Kejbaly“ - Středisko výchovy a vzdělávání pro TUŽ PedF MU Brno, biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití pro aktivizující a alternativní vyučování a učení 2. Význam praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka 3. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby : - Aranžování pro zdraví-využití zeleniny a ovoce ze školní zahrady - Kompozice, barva, textura - Využití sušených rostlin ze školní zahrady - Výstava „Barevný podzim“, práce s žáky na výstavě - Advent a vánoční vazba“ – využití ve výuce a pro zdraví - "Inspirace u odborníků" 4. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole
Literature
  • HESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000, 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. info
  • WÖRNEROVÁ, Claudia. Adventní a vánoční výzdoba :nové nápady při tvoření výzdoby z listů, květů, větví a plodů. Translated by Lenka Krutilová. Zlín: Bawa, 1997, 71 s. ISBN 80-902387-2-6. info
  • HESSAYON, D. G. Okrasné stromy a keře v zahradě. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský a Ševčík, 1997, 128 s. ISBN 80-86029-24-7. info
  • HIEKE, Karel. Pokojové rostliny. 4., dopl. vyd. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1988, 414 s. info
Assessment methods (in Czech)
Zápočet za aktivní práci na cvičeních v průběhu kurzu.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
General note: Předmět pro specializaci enviroementální vzdělávání a pěstitelství povinný, pro ostatní studenty volitelný.
The course is also listed under the following terms Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/Bi1BP_ARC1