OP3BP_DKIP Chapters from Education

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
1/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Miluše Čánská
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Zařazení inženýrské pedagogiky v systému peagogiky. Studijní zdroje. Uvedení do oboru inženýrská pedagogika v kontextu s oborovou didaktikou. Specifické metodologické a teoretické atributy inženýrské pedagogiky. Kategorický systém inženýrské pedagogiky. Vzdělávací a výcvikové technologie. Podnikové a firemní vzdělávání. Celoživotní vzdělávání a jeho perspektivy.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Inženýrská pedagogika, edukační vědy, základní pojmy 2. Informační báze inženýrské pedagogiky 3. Vzdělávání a řízení 4. Vzdělávání, výcvik a jeho organizace 5. Cíle a jejich taxonomie 6. Alternativní možnosti vzdělávání se edukátorů a edukantů 7. Transfer výcviku a jeho vliv na rozvoj 8. Organizování vzdělávacího programu 9. Metody vzdělávání 10.Kalkulace vzdělávací (výcvikové) činnosti 11.Hodnocení (evaluace) ve vzdělávání 12.Rozvoj managementu ve vzdělávání 13.Prognózy a trendy vývoje celoživotního vzdělávání.
Literature
  • BELCOURT, Monica and Phillip Charles WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 243 s. ISBN 8071694592. info
  • Ouroda, S. Oborová didaktika. Brno: MZLU. 2000.
  • MELEZINEK, Adolf. Inženýrská pedagogika. Translated by Božena Coufalová - Dana Dobrovská, Illustrated by Jiří [pedagog]. Vyd. 2. přeprac. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1994, 179 s. ISBN 80-01-01214-X. info
Assessment methods (in Czech)
Předmět je ukončen zápočtem. Požadavky k zápočtu: Seminární práce v rozsahu 4 – 5 stránek na jedno z témat: -Význam inženýrské pedagogiky pro učitele SOŠ (nebo OU) -Pedagogika ve firemním vzdělávání -Vzdělávací systém v Celní správě (nebo u PČR, MěPo, občanského sdružení apod.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/OP3BP_DKIP