FSS:POL254 Eur. and compar. educ. policy - Course Information
POL254 European and comparative education policy
Faculty of Social StudiesSpring 2005
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 6 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Jiří Nantl, LL.M. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Maxmilián Strmiska, Ph.D.
Department of Political Science – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ivona Tolarová - Timetable
- Wed 16:00–17:40 G11
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou vzdělávací politiky v Evropě, a to na národní, mezivládní i komunitární úrovni. Kurz bude v širším kontextu vzdělávací politiky jako takové zaměřen především na politiku terciárního vzdělávání s přihlédnutím k různým aspektům týkajícím se agregace a zprostředkování zájmů tohoto sektoru politiky v daných politických systémech a procesu tvorby politických programů uvnitř této oblasti.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do předmětu. Informace o organizaci výuky a podmínkách ukončení. Vymezení pojmu vzdělávací politika. Poměr vzdlávací politiky k politice výzkumu a vývoje. 2. Dimenze vzdělávací politiky v Evropě (národní, mezivládní, komunitární). Institucionální a kompetenční aspekty. 3. Vzdělávací politika EU (kompetence, nástroje) 4. Boloňský proces a jiné mezivládní aktivity 5. Sociální dimenze Boloňského procesu. Sociální zabezpečení studentů v EU. 6. Vzdělávací politika v České republice 7. Vzdělávací politika na Slovensku 8. Vzdělávací politika v Maďarsku 9. Vzdělávací politika v Polsku 10. Vzdělávací politika ve Slovinsku 11. Vzdělávací politika v Rusku, na Ukrajině a v pobaltských státech. 12. Zápočtový test/odevzdání seminárních prací
- Literature
- File J. Goedegebuure L. (Eds.). Real-time systems. Reflections on higher education in the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovenia. Brno: CHEPS/VUTIUM, 2003 ISBN 80-214-2384-6. 246
- Brdek M. Evropská vzdlávací politika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-86395-96-0. s. 167
- a další zdroje zadané vyučujícím do elektronické studovny předmětu v IS MU)
- Assessment methods (in Czech)
- Kurz je zakončen zápočtem, k jehož udělení je třeba získat nejméně 20 bodů. Ty lze získávat za (alternativně, v libovolné kombinaci): - seminární práci (maximálně 20 bodů) - esej (maximálně 10 bodů) - zápočtový test (maximálně 10 bodů) Volba mezi plněním těchto studijních povinností je věcí strategie studenta. Seminární práci lze odevzdat kdykoli do konce období výuky, esej kdykoli do konce semestru (vč. zkouškového období).
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Spring 2005, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2005/POL254