AJ2RC_DI2B Didaktika 1

Pedagogická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/0/24. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2RC_DI2B/OS01: Pá 1. 3. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 22. 3. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 12. 4. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 26. 4. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 10. 5. 7:30–9:10 učebna 59, Pá 24. 5. 7:30–9:10 učebna 59, N. Vojtková
Předpoklady
basic school experience
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Students will have hands-on experience in using various methods and techniques of TEFL. They will cover the basic principles of teaching and developing language skills and systems, they will consider the differences in teaching various levels and age groups, they will choose and evaluate materials for their lessons and they will learn how to give feedback to their prospective students and peers. The modes of delivery will include: - reading assignments - model-analysis – reflection - loop input The practical tasks will include: - compiling the teaching portfolio - planning a lesson - microteaching The participants will be expected to reflect on their teaching and learning experience based on the EPOSTL (European Portfolio for Student Teachers of Languages) and they will react to some issues in writing.
Osnova
  • 1.Introductory session, forming the group, teaching and learning vocabulary
  • 2. Teaching and learning pronunciation
  • 3. Teaching and learning grammar
  • 4. Language teacher - roles, professional development
  • 5. Teaching materials
  • 6. Course design and lesson planning
  • 7. Error correction in accuracy and fluency activities
  • 8. Language learner - individual differences, learner autonomy
Literatura
  • A Course in Language teaching
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New ed. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Microteaching, class discussions, presentaions, projects
Metody hodnocení
- active participation in sessions
- EPOSTL, a teaching portfolio (see further on for details) to be submitted at the end of the term
- contributions to Moodlinka discussions
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=998
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.