Pd1MP_ZPAR Závěrečný projekt a jeho realizace

Pedagogická fakulta
jaro 2010
Rozsah
0/0/4. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Tomáš Mohapl Doležal (přednášející)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem je vypracování individuálního projektu se zaměřením na určitou oblast i věk žáků pod vedením odborníka z dané oblasti. Půjde např. o využití literárního textu v DV, o divadelní projekty, o projekty napříč osnovami apod. Student by měl při práci na svém projektu zúročit všechny vědomosti a dovednosti získané v průběhu studia nejen v předmtech DV, ale i v předmětech psychologie, osobnostní výchovy, pedagogiky apod. Po absolvování předmětu dokáže student vypracovat projekt DV, aplikovat v něm metody a techniky DV, představit projekt spolužákům, posoudit vhodnost tématu projektu pro věk žáků, zdůvodnit ho, vést diskusi, ocenit připomínky a popřípadě je zabudovat do projektu.
Osnova
  • 1. Zvolení tématu. 2. Prozkoumávání zvolené oblasti (divadlo, literatura, současné problémy mladých lidí,historie,...) 3. Studium a práce s odbornou literaturou. 4. Návrh projektu, konzultace s odborníky. 5. Realizace projektu ve zvoleném zařízení. 6. Prezentace realizovaného projektu před spolužáky a zkušební komisí.
Literatura
  • MORGANOVÁ, Norah a Julia SAXTONOVÁ. Vyučování dramatu :hlava plná nápadů. Vyd. 1. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001, 250 s. ISBN 80-901660-2-4. info
  • VYBÍRAL, Michal. Od zkušenosti k poznání, aneb, Projekty, dramatická výchova a konstruktivismus s dětmi ve věku 7-12 let : (praktické ukázky). Plzeň: Pedagogické centrum Plzeň, 1996, 48 s. info
  • KAŠOVÁ, Jitka. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. Vyd. 1. Kroměříž: IUVENTA, 1995, 81 s. info
  • CLEGG, J. D. BILLING a R. N. PEMBERTON. Vyučování dramatu : Pojetí výchovného dramatu na střední škole. 1. vyd. Praha: MK, 1991, 71 s. info
Výukové metody
seminář, zkouška, samostatná práce, teoretická příprava, prezentace, diskuse, reflexe
Metody hodnocení
návrh projektu, jeho realizace ve škole, prezentace projektu, obhajoba, vypracování závěrečné práce z DV
Informace učitele
KAŠOVÁ, J. Projekty. Kromíž : IUVENTA, 1994. ISBN neuvedeno. VALENTA, J. a kol. Pohledy Projektová metoda ve škole i za školou. Praha : Artama, 1994. ISBN VYBÍRAL, M. Od zkušenosti k poznání. Plze : PG Centrum, 1996. ISBN není uvedeno. JUDASOVÁ, K. Projekt stavebnice z mnoha dílk. In : Moderní vyuování. Praha, ro. 4, 1998, . 1, s. 10. SVOBODOVÁ, R.: Strukturované drama. In: Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9. SVOZILOVÁ, D.: Strukturovaná dramatická hra. In: Tvoivá dramatika. Praha : IPOS, 2000, . 3, s. 11. ISSN 1211-8001 MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J.: Vyuování dramatu.Praha : Artama, 2001. ISBN 80-901660-2-4.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Realizace s dětmi na základní škole.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2012.