SV4BP_DT2E Didaktická technologie 2

Pedagogická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Roman Fouček (cvičící)
Ing. Lucie Homolová (pomocník)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SV4BP_DT2E/01: Út 7:30–9:10 učebna 28, R. Fouček
Předpoklady
SV4BP_DT1E Didaktická technologie 1
úspěšné absolvování kurzu Informační technologie 1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student po úspěšném absolvování předmětu dokáže vytvořit vlastní výukový kurz v systému LMS Moodle;
Ovládá zásady tvorby distančních opor;
Je schopen vytvořit náplň kurzu podle zásad tvorby distančních opor;
Umí prakticky vytvořit výukovou prezentaci;
Zná možnosti a nástroje interaktivní tabule a přídavných zařízení (hlasovací zařízení);
Dokáže vytvořit výukovou hodinu na interaktivní tabuli s využitím dostupných nástrojů;
Při tvorbě výukových materiálů používá vlastní upravené multimediální materiály.
Osnova
  • Zásady tvorby distančních studijních opor.
  • Autorské prostředí LMS Moodle, vytváření testů a ovládání dalších nástrojů Moodlu.
  • Tvorba výukových prezentací dle zásad tvorby distančních studijních opor.
  • Práce s interaktivní tabulí a vytváření výukových hodin pro interaktivní tabule.
  • Využívání elektronických hlasovacích zařízení.
Literatura
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Online. Vydání 1. Praha: Portál, 2007. 290 stran. ISBN 9788073672300. [citováno 2024-04-23] info
Výukové metody
praktická cvičení na počítači s potřebným software, distanční vzdělávání
Metody hodnocení
V rámci předmětu student vypracuje průběžné úkoly, ze kterých musí získat minimálně 20 bodů (max. 40). Předmět je zakončený závěrečným testem kombinujícím jak teoretické otázky, tak praktické zadání, ze kterých musí student získat minimálně 30 bodů (max. 60). Dále znalosti potvrdí ve dvou průběžných testech.
Informace učitele
http://elmood.ped.muni.cz
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
V lab. učebně č. 25 může pracovat současně max. 16 posluchačů.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020.