ZS1BP_PEV Environmental Education Practice

Faculty of Education
Spring 2006
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc. (seminar tutor)
Ing. Aleš Máchal (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ludmila Bauerová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je přispět k osvojení environmentálních kompetencí a ekologicky příznivých postojů studentů, seznámit je s metodikou EV, umožnit dotváření i prezentaci vlastních přístupů a názorů, prohloubit povědomí o ekologicko-etických východiscích EV. Prezentovaná EV na základě principů udržitelného rozvoje zdůrazňuje axiologické aspekty a podporuje osobnostní rozvoj studentů.
Syllabus (in Czech)
  • Stav a aktuální problémy životního prostředí v ČR, globální problémy životního prostředí. Základní ekologické souvislosti v příkladech pro 1. st. ZŠ. Udržitelný rozvoj a ekologicky příznivé způsoby života. Environmentální osvěta v obcích,Zákon č. 123/98 o právu na informace o životním prostředí,Agenda 21 a Místní Agenda 21,Ochrana přírody a životního prostředí v obcích, úloha občanských sdružení. Ekologická (environmentální) výchova ve školním vzdělávacím programu a ve výuce. Péče o životní prostředí ve výuce na základní škole a v mimoškolních činnostech. Indikátory účinnosti environmentálního působení školy. Ekologizace výuky a provozu školy,praktické poznatky a náměty z oblasti tzv. domácí ekologie. Cíle ekologické výchovy, žákovské kompetence osvojitelné prostřednictvím ekologické výchovy. Role koordinátora ekologické(environmenatální) výchovy ve škole.
Literature
  • MÁCHAL, Aleš. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno: Rezekvítek Brno, 2000, 205 s. ISBN 80-902954-0-1. info
  • HORKÁ, Hana. Výchova pro 21. století. Koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. (Education for 21th century.). 2. rozšířené a doplněné. Brno: Paido, 2000, 127 pp. ISBN 80-85931-85-0. info
  • HORKÁ, Hana. Teorie a metodika ekologické výchovy (Theory and methodology of eccological education). Brno: Paido, 1996, 75 pp. ISBN 80-85931-33-8. info
Assessment methods (in Czech)
Výuka je povinná, domácí práce (viz úkoly učitele).V průběhu praktika studenti absolvují test.Závěrečné hodnocení -kolokvium.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2004, Spring 2005, Spring 2007, Spring 2008, Spring 2009, Spring 2010, Spring 2011, Spring 2012, Spring 2013, Spring 2014, Spring 2015, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019, Autumn 2019, Spring 2020.
  • Enrolment Statistics (Spring 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2006/ZS1BP_PEV