PV256 Úvod do mobilního vývoje pro Android

Fakulta informatiky
jaro 2024
Rozsah
2/2/0. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: k.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Ing. Štefan Krajanec (přednášející)
Bc. Richard Pánek (cvičící), Jaroslav Novotný (zástupce)
Garance
Ing. Štefan Krajanec
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Kontaktní osoba: doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Út 8:00–9:50 A319
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PV256/01: St 8:00–9:50 A319, Š. Krajanec
Předpoklady
PB162 Programování Java
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 24/30, pouze zareg.: 0/30, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámení studentů s problematikou vývoje na mobilní zařízení. Mobilní vývoj má svá specifika - nedostatek zdrojů, nestálé internetové připojení, krátký životní cyklus aplikace. Předmět seznamuje s rozdíly oproti desktopovému vývoji a učí tzv. best practices mobilního programování. Primárně probíhá výuka v jazyce Kotlin, ale pro vstup do kurzu se počítá se znalostí jazyka Java.
Výstupy z učení
Na konci kurzu student porozumí vybraným kapitolám návrhu a implementace mobilních aplikací a bude schopen vytvořit mobilní aplikaci na pokročilejší úrovni, kterou bude možné publikovat, tzn. vystavit pro prodej a distribuci. Porozumí principům vývojového cyklu tak, aby aplikace splňovala požadavky užívaných návrhových vzorů.
Osnova
  • 1. Úvod do Androidu, Java vs. Kotlin, Gradle, organizační informace,
  • 2. Struktura projektu, Resources, Layouts,
  • 3. Compose, Viewmodel a Coroutine,
  • 4. Architektura aplikace,
  • 5. Vlákna, asynchronní operace,
  • 6. Seznamy a efektivní zobrazování dat v Compose,
  • 7. Gradle a sestavení projektu,
  • 8. Práce s API a síťové volání,
  • 9. Práce s databází,
  • 10. Publikování aplikace a základy monetizace.
Literatura
    doporučená literatura
  • DARWIN, Ian F. Android Cookbook: Problems and Solutions for Android Developers. O'Reilly Media, 2012. ISBN 978-1-4493-8841-6. info
  • MEIER, Reto. Professional Android 4 Application Development. John Wiley & Sons, 2012. ISBN 978-1-118-22385-7. info
Výukové metody
Laboratorní cvičení u vlastních počítačů spojená s ukázkami praktických postupů ze strany cvičících. Konzultovaná práce v rámci cvičení i mimo ně na individuálních úlohách a navazujících iteracích projektu řešených ve dvojících. Studenti si vyzkouší vytvářet aplikaci tak, jak by ji vytvářeli v komerčním prostředí. Projdou si tak všemi základními fázemi vývoje od návrhu až po nasazení do distribučního systému. Naučí se též kooperovaně tvořit kód a spravovat jej v repozitáři.
Metody hodnocení
Semestrální projekt.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, jaro 2021, jaro 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2024/PV256