bp2222 Sportovní hry II

Fakulta sportovních studií
jaro 2019
Rozsah
1/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Martina Bernaciková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dominik Bokůvka, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jindřich Pavlík (přednášející)
PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavel Vacenovský, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Vencúrik, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jakub Mazúr (cvičící)
Mgr. Ondřej Sitek, Ph.D. (pomocník)
Garance
doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Čt 9:00–9:50 B11/235
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp2222/01: Po 18. 2. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Po 25. 2. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Po 4. 3. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Po 11. 3. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Po 18. 3. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Út 26. 3. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Út 2. 4. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Út 9. 4. 9:00–10:30 E34/119 - univerzální tělocvična, Čt 18. 4. 13:00–14:30 Sportovní areál Hroch, Čt 25. 4. 13:00–14:30 Sportovní areál Hroch, Út 30. 4. 9:00–10:30 Sportovní areál Hroch, Út 7. 5. 9:00–10:30 velká těl. Vinařská, Út 14. 5. 9:00–10:30 velká těl. Vinařská, J. Mazúr, J. Pavlík, P. Vacenovský, T. Vencúrik
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vytvoření správných pohybových návyků při výuce florbalu, softbalu, netradičních her, stolního tenisu a badmintonu, zdokonalení techniky herních činností jednotlivce, herních kombinací a vytvoření základu pojetí hry. Předmět je zaměřen na nácvik herních činností jednotlivce v posloupnosti metodické řady.
Výstupy z učení
Student je po absolvování přednášek předmětu schopen orientovat se v základních charakteristikách daných pohybových aktivit. Orientuje se v dalších formách sportovních her, rozumí teorii herních činností jednotlivých pohybových aktivit, chápe podstatu osvojení správných pohybových návyků a sportovní přípravy, seznámí se s principy využití efektivních a moderních postupů a pomůcek ve výuce, umí rozeznat techniku útočných a obranných činností a vytvořit základ kolektivního pojetí hry.
Osnova
  • Praktická část předmětu – vytvoření správných pohybových návyků při výuce florbalu, softbalu, netradičních her, stolního tenisu a badmintonu, zdokonalení techniky herních činností jednotlivce, herních kombinací a vytvoření základního pojetí hry. Předmět je zaměřen na nácvik herních činností jednotlivce v posloupnosti metodické řady
  • Bloky učiva florbal:
  • Základní herní dovednosti
  • - postoj a držení hokejky
  • - pohyb po hřišti
  • - průpravné hry
  • Herní činnosti jednotlivce
  • - driblink
  • - vedení míčku
  • - zpracování a přihrávka
  • - uvolňování bez míčku
  • - uvolňování s míčkem
  • - střelba
  • - obsazování hráče bez míčku
  • - obsazování hráče s míčem
  • - doražení a tečování
  • - blokování střel
  • Herní kombinace
  • - přihraj a běž
  • - zpětné přihrávky
  • - osobní bránění
  • - pravidla, hra
  • Bloky učiva softbal:
  • - rozcvičení
  • - házení
  • - chytání
  • - odpalování
  • - nadhoz
  • - běh po metách
  • - taktika
  • - hra
  • Bloky učiva netradiční hry:
  • Cílem předmětu je přispět k rozvoji netradičních her – korfbalu, tchoukballu, ringa, ringetu atd.
  • Ringo – hra jednotlivců, dvojic a trojic
  • Korfbal – základní herní činnosti
  • Tchoukball – základní herní činnosti
  • Ringet a další netradiční hry
  • Bloky učiva stolní tenis:
  • technika úderů – základní přímý úder, údery se spodní a horní rotací, podání, příjem podání, pohybová technika ve dvouhře, pohyb hráčů ve čtyřhře
  • Bloky učiva badminton:
  • technika úderů – držení rakety, podání, klír, dropovaný kraťas, lob, smeč, příjem podání, sklepnutý míč, ukázky kombinací – útočné a obranné postavení
  • Přednášky: historie, zajímavosti, pravidla, disciplíny, vybavení, doporučená literatura
Literatura
  • MCAFEE, Richard. Table tennis : steps to success. Champaign, Ill.: Human Kinetics, 2009, xx, 203. ISBN 9780736077316. info
  • TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry : základní pravidla, organizace, historie. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 172 s. ISBN 8024713306. info
  • TÁBORSKÝ, František. Sportovní hry. První vydání. Praha: Grada, 2004, 159 stran. ISBN 8024708752. info
  • ŠKROBOVÁ, Petra. Herní a pohybová průprava pro korfbal. 2003, 127 l. info
  • VRBOVÁ, Kateřina. Náměty pro využití ringo kroužků v hodinách tělesné výchovy. Edited by Vojtěch Nováček. 2002, 60 l. info
Výukové metody
praktická cvičení, přednášky a samostudium.
Metody hodnocení
aktivní účast v hodinách, e-learningový test.
Informace učitele
http://www.fsps.muni.cz/impact/sportovni-hry-2/
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fsps/jaro2019/bp2222