bp4552 Management a marketing ve sportu

Fakulta sportovních studií
podzim 2021
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jitka Kampasová, BA (Hons), Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Oldřich Racek, Ph.D.
Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra společenských věd a managementu sportu – Fakulta sportovních studií
Rozvrh
Čt 10:00–10:50 C15/207
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
bp4552/01: Út 13:00–13:50 C15/207, J. Kampasová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je studentům představit prostředí sportovního managementu a marketingu, správně se v něm orientovat a dokázat získané teoretické poznatky aplikovat do sportovní praxe.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- popsat prostředí sportovního managementu
- vysvětlit úlohu státu v rozvoji sportu
- aplikovat nástroje strategického managementu v praxi
- diskutovat problematiku profesionálního sportu
- definovat marketing a vysvětlit jeho specifika v prostředí sportu
- aplikovat nástroje marketingového mixu v konkrétním případě
Osnova
  • 01. Prostředí sportovního managementu
  • 02. Úloha státu v rozvoji sportu
  • 03. Strategický management ve sportu
  • 04. Neziskový sektor a sport
  • 05. Profesionální sport
  • 06. Organizační kultura ve sportu
  • 07. Sportovní marketing – definice, vývoj
  • 08. Marketingová prostředí ve sportu
  • 09. Cílové trhy a jejich segmentace
  • 10. Marketingový mix a jeho specifika ve sportu:
  • - prostředí sportovního managementu
  • - úloha státu v rozvoji sportu
  • - strategický management ve sportu
  • - neziskový sektor a sport
  • - profesionální sport
  • - organizační kultura ve sportu
  • - sportovní marketing – definice, vývoj
  • - marketingová prostředí ve sportu
  • - cílové trhy a jejich segmentace
  • - marketingový mix a jeho specifika ve sportu
Literatura
  • NOVÁ, Jana, Jiří NOVOTNÝ, Oldřich RACEK, Jaroslav REKTOŘÍK, Aleš SEKOT, Milena STRACHOVÁ a Hana VÁLKOVÁ. Management, marketing a ekonomika sportu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 284 s. ISBN 978-80-210-8346-2. Online knihkupectví Munipress info
  • BYERS, Terri, Trevor SLACK a Milena Madeleine PARENT. Key concepts in sport management. Los Angeles, Calif.: SAGE, 2012, xiii, 203. ISBN 9781412928427. info
  • HOYE, Russell. Sport management : principles and applications. 3rd ed. New York: Routledge, 2012, xx, 284. ISBN 9781856178198. info
  • ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Vyd. 2. Praha: C.H.Beck, 2010, xxiv, 499. ISBN 9788074001154. info
  • SHANK, Matthew D. Sports marketing : a strategic perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.Y.: Pearson Prentice Hall, 2009, xxiv, 453. ISBN 9780138137458. info
  • BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 2001, 642 s. ISBN 80-85839-45-8. info
Výukové metody
Výuka je vedena formou přednášek a seminářů.
V seminářích budou řešeny aktuální případové studie, očekávána je diskuze nad danou problematikou.
Student vypracuje a prezentuje seminární práci.
Metody hodnocení
Závěrečná zkouška je písemná.
Student bude připuštěn ke zkoušce, jestliže řádně prezentuje a včas odevzdá seminární práci (tj. získá 60 %–100 %). Hodnocení seminární práce a její prezentace tvoří třetinu závěrečného hodnocení.
Hodnocení:
A – 100 %–90 %
B – 89 %–85 %
C – 84 %–75 %
D – 74 %–70 %
E – 69 %–60 %
Jestliže se student dopustí jakéhokoliv disciplinárního přestupku, bude toto jednání považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu. Vyučující uzavře zkoušku (zápočet) hodnocením v ISu známkou "F" a děkan zahájí disciplinární řízení, jehož výsledkem může být až ukončení studia.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.