nk4119 Didaktika florbalu a netradičních her

Fakulta sportovních studií
podzim 2019
Rozsah
0/13. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PaedDr. Petr Starec, Ph.D. (cvičící)
Garance
PaedDr. Petr Starec, Ph.D.
Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Dodavatelské pracoviště: Katedra sportovních her – Fakulta sportovních studií
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
nk4119/01: Pá 18. 10. 9:40–11:20 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 1. 11. 15:05–16:45 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 15. 11. 17:10–19:40 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 22. 11. 9:40–10:30 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 6. 12. 8:00–9:40 E34/153 - hala míčových sportů, Pá 13. 12. 9:15–11:45 E34/153 - hala míčových sportů, P. Starec
Předpoklady
bp2272 Florbal / Softbal || bk2272 Florbal / Softbal || v2025 Florbal || bp1247 Sportovní hry z aspektu kinezi || bk1247 Sportovní hry z aspektu kineziologie || bp1222 Sportovní hry II || bk1222 Sportovní hry II || bp2222 Sportovní hry II || bk2222 Sportovní hry II || bp4034 Florbal a softbal || bk4034 Florbal a softbal
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- aplikovat znalosti v podobě didaktických výstupů v hodinách.
Studenti v semestru provádí metodické výstupy na zadané téma.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu Didaktika florbalu a netradičních her:
- schopen naplánovat a zpracovat písemnou přípravu na vyučovací jednotku
- umět aplikovat vyučovací styly, postupy, metody a zásady vyučovacího procesu při dodržování pravidel bezpečnosti
- schopen vést a hodnotit vyučovací jednotku
- schopen naučit žáky ZŠ a SŠ základy florbalu a netradičních her podle metodických zásad
- schopen řídit a rozhodovat utkání dle základních pravidel
Osnova
  • Cílem předmětu Didaktika florbalu a netradičních her je navázat na předmět Obecná didaktika. Je nutné vytvořit správné zásady ve vyučovacím procesu při výuce netradičních her a florbalu. Především pak zdokonalit metody vyučování jednotlivých studentů s cílem dodržet základní didaktické principy, a to se zaměřením na využívání metodicko-organizačních forem.
Literatura
  • KARCZMARCZYK, Roman. Florbal : učebnice (nejen) pro trenéry. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 96 s. ISBN 8025112713. info
  • SKRUŽNÝ, Zdeněk. Florbal : technika, trénink, pravidla hry. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 115 s. ISBN 9788024703831. info
  • CHVÁTALOVÁ, Marcela. Florbal a jeho využití v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Edited by Petr Starec. 2000, 67 s. info
Výukové metody
- teoretická a praktická výuka
- didaktické výstupy
- odevzdání didaktických výstupů a jejich ohodnocení
- samostudium
Metody hodnocení
metodický výstup, praktické provedení spolu s odevzdáním přípravy v elektronické podobě.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.