POL577 Branding v politice

Fakulta sociálních studií
jaro 2013
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Iva Petříková
Dodavatelské pracoviště: Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Čt 10:00–11:40 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti budou schopni porozumět a vysvětlit, co vlastně je značka, jak vzniká, jak funguje na trhu a jak ovlivňuje zákazníky/voliče. Na základě nabytých znalostí budou studenti moci analyzovat, jak jsou strategie brandingu využívány k propagaci nejen komerčních subjektů, ale zejména subjektů nekomerčních - jako jsou politické strany, neziskové organizace nebo třeba města či regiony.
Osnova
  • 1. Značka - uvedení do problematiky 2. Prvky značky, hodnota značky 3. Osobnost značky, brand mapping concept 4. Značka v politice I 5. Značka v politice II 6. Značka jako nástroj v neziskovém sektoru 7. Značka a archetyp 8. Seminář: Případové studie z oblasti politiky I 9. Seminář: Případové studie z oblasti politiky II 10. Seminář: Případové studie z neziskového sektoru
Literatura
    povinná literatura
  • • Reeves, P., De Charnatony, L., Carrigan, M. (2006): Building a Political Brand: Ideology or Voter-Driven Strategy. In: Brand Management, vol. 13, No. VI, s. 418 – 428.
  • • Schweiger, G., Adami, M. (1999): The Nonverbal Image of Politicians and Political Parties. In: Newman, B.: The Handbook of Political Marketing, Thousand Oaks: Sage Publishing, s. 347 – 365.
  • • Zavattaro, S. M. (2010): Brand Obama – The Implications of a Branded President. Administrative Theory & Praxis 32(1): 123-128.
  • • Scammell, M. (2007): Political Brands and Consumer Citizens: The Rebranding of Tony Blair. In. The ANNALS of AAPSS, s. 176 – 192.
  • • Smith, G. (2009): Conceptualizing and Testing Brand Personality in British Politics. In: Journal of Political Marketing, vol. 8, s. 209 – 232.
  • • Schneider, H. (2004): Branding in Politics – Manifestations, Relevance and Identity-Oriented Management. In: Journal of Political Marketing, vol. 3, No. III, s. 41 – 67.
  • • Needham, C. (2006): Brands and Political Loyalty. In: Brand Management, vol. 13, No. III, s. 178 – 187.
  • • Aaker, J. L. (1997): Dimensions of Brand Personality. In: Journal of Marketing Research, vol. 34, s. 347 – 356
  • • Smith, G. – French, A. (2009): The political brand: A consumer perspective. Markething Theory 9(2): 209-226.
  • • Needham, C. (2005). Brand Leaders: Clinton, Blair ant the Limitations of the Permanent Campaign. Political Studies 53: 343-361.
  • • Keller, K. L. (1993): Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity. In: Journal of Marketing, vol. 57, s. 1 – 22.
  • DE CHERNATONY, Leslie. Značka : od vize k vyšším ziskům. Translated by Eva Nevrlá. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009, xiii, 315. ISBN 9788025120071. info
Výukové metody
přednáška, seminář
Metody hodnocení
Aktivní participace na seminářích, seminární práce, písemný závěrečný test
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.