SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2011
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. et Mgr. Bc. Milan Boháček, M.A. (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
Ing. Lenka Matyášová (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7MP_2AB2/01: Út 13:25–15:05 učebna 10, J. Vacek
SZ7MP_2AB2/02: Čt 10:40–12:20 budova C - učebna 8, J. Vacek
SZ7MP_2AB2/03: Po 8:50–10:30 budova C - učebna 8, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/04: Po 13:25–15:05 učebna 10, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/05: Út 9:45–11:25 učebna 11, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/06: St 7:55–9:35 budova C - učebna 8, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/07: St 9:45–11:25 budova C - učebna 8, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/08: St 12:30–14:10 učebna 11, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/09: St 14:20–16:00 učebna 2, D. Dvořáková
Předpoklady
SZ7MP_1AB2 Aj pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro učitele - C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Level B2 Course. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 59 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to help students achieve B2 level knowledge of English by 1) enhancing all language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to professinal career or academic sphere within the given level; 2) developing students' academic skills: (students produce a CV and covering letter, Master's thesis abstract and literature review.)
Osnova
  • 1) Work and employment; 2) Professional career, plans for future; 3) Practical skills: CV and cover letter; 4) Practical skills: job interview; 5) Practical skills: phone conversation; 6) Academic writing - thesis abstract + foreign information sources; 7) Science, research and inventions; 8) Intelligence and social skills; 9) Interpersonal communication; 10) Presentations; Grammar: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; sentence transformations III; Phrasal verbs.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
  • WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed) and active participation in classes; 2) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted in IS.MUNI in written form prior to the exam); 3) Respecting all deadlines; 4) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing; level B2; pass mark: 70%) B) oral (presentation of student’s master’s thesis or a topic related to the course of study) The final mark is based on the test score (2/3) and presentation score + active participation in seminars (1/3).
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nepovoleného jednání jako je používání různých nedovolených pomůcek (např. „taháků“, komunikačních zařízení), opisování, vynášení/kopírování zadání testů a nebo jednání narušujícího průběh testu, má vyučující právo na vykázání takového studenta z učebny, přičemž student obdrží z daného testu hodnocení F. V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Nutno mít absolvovaný předchozí předmět typu C. Studenti skládají závěrečný test na úrovni B2. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.