SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniela Dvořáková (přednášející)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Daniela Dvořáková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7MP_2AB2/01: St 8:25–10:05 učebna 11, V. Vávrová
SZ7MP_2AB2/02: Út 10:15–11:55 učebna 64, G. Hublová
SZ7MP_2AB2/03: Út 10:15–11:55 učebna 2, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/04: Út 13:55–15:35 učebna 5, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/05: Út 12:05–13:45 učebna 56, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/06: St 13:00–14:40 učebna 58, D. Dvořáková
SZ7MP_2AB2/08: Po 12:05–13:45 učebna 2, G. Hublová
Předpoklady
SZ7MP_1AB2 Aj pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro učitele - C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Level B2 Course. Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 72 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to 1) enhance language skills (listening, speaking, reading and writing) and systems (vocabulary and grammar) by means of up-to-date topics related to education, school, teaching career and academic sphere to achieve level B2; 2) acquire specialist terminology for individual disciplines; 3) develop students' academic skills: (Master's thesis abstract and literature review.)
Osnova
  • 1) Pressing issues in Czech primary and secondary education, future prospects. 2) Tertiary education (universities, colleges) now and in the future. 3) Universities – research or education centres? Language of science and research. 4) Thesis abstract, related academic vocabulary/phrases, foreign information sources. 5) E-learning and distant forms of study. 6) Teaching pupils/students with specific learning difficulties. 7) Professional career – required qualities. 8) Teaching career X Management career. 9) Plans for the future. Work and employment. CV and cover letter. Job interview. 10) Oral presentations; Grammar: Conditionals; Articles; Countable and uncountable nouns, Quantifiers; some, any, no…; Reported speech; Prepositional phrases; sentence transformations III; Transitional expressions; Phrasal verbs.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
    doporučená literatura
  • SEAL, Bernard. Academic encounters : reading, study skills, and writing : content focus, human behavior. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, xx, 220. ISBN 0521476585. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • PRODROMOU, Luke. Grammar and vocabulary for first certificate : with key. Essex: Longman, 1999, 319 s. ISBN 9780582400184. info
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Grammar for first certificate with answers : self-study grammar reference and practice. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, xii, 259. ISBN 9780521690874. info
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • GRUBER, Diann a Viviane DUNN. Listening : intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1987, viii, 64. ISBN 0194534189. info
  • WILSON, Ken. First certificate network. Oxford: Heinemann, 1991, 122 s. ISBN 0-435-28574-2. info
Výukové metody
Weekly ninety-minute seminars designed for teaching English for specific and academic purposes (acitvities developing students' awarness of language skills and systems within B2 level - listening and reading tasks; grammar and vocabulary practice, discussions and other speaking activities, e-learning for acquiring specialist terminology and practising grammar etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) Attendance (only two classes can be missed due to personal reasons), home preparation for classes, active participation in classes; 2) Oral presentation; 3) Submitted in-term assignments: Master's thesis abstract + literature review of Master's thesis sources in English (must be submitted on the date of the oral exam); 4) Exam: 2 parts: A) written (parts: listening, reading comprehension, use of English, writing, terminology); level B2. Total: 70 marks; PASS MARK = 65 % (45 points). B) Oral – A) monologue + B) spoken interaction between two students. Total: 30 marks; PASS MARK = 65 % (19 marks). Only those students who have successfully passed a written part can sit for an oral part of the exam! Ústní část zkoušky mohou absolvovat výhradně ti studenti, kteří splní její písemnou část!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
In order to be allowed to sit the final exam, students must complete all in-term assignments and meet all deadlines. Dopustí-li se student při skládání testu nemorálního jednání jako je používání různých nepovolených pomůcek ("taháků", komunikačních zařízení), opisování, vynášení/pořizování kopií zadání testů anebo jednání narušujícího průběh testu, může vyučující studenta vykázat z učebny a hodnotit stupněm "neprospěl". V případě závažného přestupku bude dán podnět disciplinární komisi k zahájení disciplinárního řízení.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nutno mít absolvovaný předchozí předmět typu C. Studenti skládají závěrečnou zkouškou na úrovni B2.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.