SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy - A

Pedagogická fakulta
jaro 2012
Rozsah
0/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Mgr. Veronika Vávrová (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (pomocník)
Garance
Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP4BP_1AB1/01: Út 9:45–10:30 učebna 63, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/02: Čt 11:35–12:20 učebna 59, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/03: Čt 9:45–10:30 učebna 64, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/04: Út 8:50–9:35 učebna 63, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/05: Čt 15:15–16:00 učebna 59, R. Mlýnková
SP4BP_1AB1/06: Čt 17:05–17:50 učebna 59, R. Mlýnková
Předpoklady
CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
In the compulsorily-optional English for Special Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school on B1 level, and will develop some academic skills in English (oral presentation, supporting arguments, discussion, etc.). Successful students will be credited for 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar (home preparation will be checked at the beginning of each session), 3) Oral presentation, 4)Mid-term test, 5)The end-of-the-term test (70% passmark).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předmět si zapíší pouze studenti, kteří úspěšně absolvovali vstupní test na úrovni A2 (ERR). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Mateřské obory/plány
předmět má 38 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
In the compulsorily-optional English for Special Educators A, the students will consolidate their language skills from secondary school on B1 level, and will develop some academic skills in English(oral presentation, supporting arguments, discussion, etc.). Successful students will be credited for 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar (home preparation will be checked at the beginning of each session), 3) Oral presentation, 4)Mid-term test, 5)The end-of-the-term test (70% passmark).
Osnova
  • SP4BP_1AB1 Angličtina pro speciální pedagogy A Week 1 Course introduction and requirements; Introduction to the conception of language study at the Faculty of Education, MU; Introduction to language competencies according to CEFR (reflecting requirements of the course); Get-to-know activities Week 2 Education – the System of Education in the CR. Oral presentations in groups. (Expressing opinion, agreeing/disagreeing, discussion based on experience) Week 3 Tertiary Education Week 4,5 Ways of communication,non-verbal communication, white lies (Opinion and information sharing, critical thinking, giving arguments) Week 6 How to become a successful teacher – character traits and responsibilities Week 7 Mid-term test Week 8 Bullying Week 9 Introduction to Special Needs Terminology Week 10 Early intervention in the CR, Special education services Week 11 Integration, Inclusion, Mainstreaming Week 12 Laterality Week 13 Finishing the missing tasks and materials and final revision Grammar Revision of present simple, present continuous, adverbs of frequency Revision of past simple, past continuous Revision of present perfect for life experiences, just, yet, already x Past simple Expressing of future, future time clauses with when, as soon as, before etc. Comparatives, superlatives Adjectives ending in –ed and -ing Present/past simple passive Revision of modal verbs
Literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for elementary students of English : with answers. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1997, 300 s. ISBN 0521559286. info
  • NAYLOR, Helen a Raymond MURPHY. Essential grammar in use supplementary exercises : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, 106 s. ISBN 052146997X. info
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English : with answers. 3rd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, x, 379. ISBN 0521532892. info
  • Hashemi, Louise. Cambridge Practice Tests for PET 1. Cambridge University Press,
  • Cambridge preliminary English Test 1 - 5. Cambridge University Press.
  • CRAVEN, Miles. Listening extra : a resource book of multi-level skills activities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, 136 s. ISBN 0521754623. info
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
Výukové metody
Activities and tasks developing students' language skills and competencies, class and group discussions, grammar and vocabulary practice, presentations etc.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1)Active participation in lessons and careful home preparation for each lesson 2) Attendance - 2 absences possible 3) Oral presentation 4)Mid-term test - (grammar+vocabulary) 5) Final credit test (reading, grammar, vocabulary, passmark - 70%) The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester can not be credited!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz není určen pro začátečníky
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu). Počet míst v kurzu je limitován kapacitou pracoviště.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.