SPp029 Reflektivní seminář

Pedagogická fakulta
jaro 2019
Rozsah
0/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout studentům možnost přípravy na praxi. Studenti budou prezentovat své plány, reflektují své schopnosti a dovednosti, které budou při praxi využívat, budou vyjadřovat svá očekávání, budou diskutovat o dané problematice a dostane se jim zpětné vazby k jejich praxi (od vyučujících a odborníků z praxe).
Výstupy z učení
Výstupy z učení: • je student schopný využívat teoretické znalosti v praxi, reflektovat své schopnosti a dovednosti, analyzovat životní situace osob se zdravotním postižením či znevýhodněním; • umí vytvářet činnosti s ohledem na vybranou cílovou skupinu a situaci.
Osnova
  • Příprava na praxi s ohledem na místo a cílovou skupinu vytváření plánů a činností pro praxi (týmová práce ve dvojicích, ve skupině) prezentace plánů, diskuse, vstupy odborníků z praxe uvědomění vlastních schopností a dovedností využitelných v praxi.
Literatura
    doporučená literatura
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava a Jarmila PIPEKOVÁ. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 141 s. ISBN 978-80-210-5497-4. info
  • HÁJEK, Karel. Práce s emocemi pro pomáhající profese : tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 119 s. ISBN 8073671077. info
  • FILOVÁ, Hana. Fakultní cviční učitelé v reflexi studentů učitelství primární školy. In LUKÁŠOVÁ KANTORKOVÁ, H. (ed.) Příprava učitelů pro primární vzdělávání v ČR a budoucí plánování scénářů v Evropě. Sborník Výzkumného záměru organizace VZO: msm 1745000. Ostrava: PedF OU, 2004, s. 187-198, 10 s. ISBN 80-7042-376-5. info
    neurčeno
  • PÖRTNER, Marlis. Na osobu zaměřený přístup v práci s lidmi s mentálním postižením a s klienty vyžadujícími trvalou péči. Translated by Petr Babka. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 175 s. ISBN 9788073675820. info
  • POKORNÝ, Jiří. Manuál tvořivé komunikace. 2. přeprac. a dopl. vyd. Brno: Cerm, 2004, 300 s. ISBN 8072043307. info
Výukové metody
Skupinová práce, projektová práce, prezentace, diskuse, domácí příprava - samostudium.
Metody hodnocení
Aktivní zapojení studentů na seminářích, prezentace plánu praxe, hospitace studentů na praxi, reflexe praxí.
Informace učitele
Další informace budou sděleny vyučujícím při zahájení výuky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.