JVp014 Angličtina pro pedagogy - D

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Daniel Gerrard, M.A. (cvičící)
Mgr. Martina Malášková, Ph.D. (cvičící)
Jitka Autratová (pomocník)
Mgr. Radim Herout (pomocník)
Garance
Mgr. Radim Herout
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JVp014/01: Út 8:00–9:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/02: St 15:00–16:50 učebna 63, D. Gerrard
JVp014/03: Út 10:00–11:50 učebna 55, D. Gerrard
JVp014/04: Út 13:00–14:50 respirium (4. nadzemní podlaží), D. Gerrard
JVp014/05: St 10:00–11:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/06: St 8:00–9:50 učebna 59, D. Gerrard
JVp014/07: Po 13:00–14:50 učebna 24, M. Malášková
JVp014/08: Út 14:00–15:50 učebna 63, M. Malášková
JVp014/09: St 14:00–15:50 učebna 78, M. Malášková
JVp014/10: Út 9:00–10:50 učebna 38, M. Malášková
Předpoklady
JVp013 AJ pro pedagogy - C
A pass in SZ7MP_1AB2 English for Teachers - C/JVp013 English for Teachers C. (Úspěšně absolvovaný předmět SZ7MP_1AB2 Angličtina pro pedagogy - C/JVp013 Angličtina pro pedagogy C.)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz na úrovni B2 SERRJ.
Mateřské obory/plány
předmět má 63 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of this course is to: 1) enhance students' language skills and systems to achieve B2 level of the CEFR; 2) develop students' academic and professional skills.
Výstupy z učení
By the end of the course, the student will be able to: - participate in spoken interactions dealing with relevant educational issues; - participate actively in online discussions; - understand written texts and talks within their field; - summarise the important points in longer, spoken and written texts; - write clear and detailed texts on topics related to their field; - use a range of specialist terminology with control; - show a good command of grammar structures at B2 level of the CEFR.
Osnova
  • Topics: 1) Educational research for teachers; 2) Education and technology; 3) Teacher wellbeing.
  • Grammar: prepositional phrases; countable x uncountable nouns; articles; a x some x any x no; conditionals.
Literatura
    povinná literatura
  • In-class materials designed for teaching ESP.
Výukové metody
Pair and group discussions; oral presentations; online forum discussions; listening and reading tasks; grammar and vocabulary study.
Metody hodnocení
Credit requirements: 1) attendance (max. two unexcused absences); 2) continuous assessment (65%): details given in course materials; 3) oral exam (35%): monologue (3 mins) + discussion in pairs (6 mins). Students must complete all continuous assessment tasks in the teaching period and score at least 65% (42 pts) to sit the oral exam. Students must also score at least 65% (23 pts) in the oral exam to pass the course.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Kurz je ukončen písemnou a ústní zkouškou na úrovni B2 SERRJ.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022, jaro 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/JVp014