FJ2MP_FDI3 Didaktika 3

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ2MP_FDI3/01: St 14:20–16:00 učebna 56, H. Kyloušková
FJ2MP_FDI3/02: St 14:20–16:00 učebna 56, H. Kyloušková
Předpoklady
Předmět je určen pro 2. ročník magisterského prezenčního dvouoborového studia oboru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Předpoklad: FJ2MP_FDI1, FJ2MP_FDI2
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět je zaměřen na formy nácviku výuky řečových dovedností v jazykové třídě. Po vymezení vztahu k jazykovým prostředkům je věnována pozornost jejich dílčím aspektům, typologii cvičení a různým prostředkům pro aktivizaci výuky. V průběhu tohoto semestru si studenti připravují metodické listy na základě témat praktické části státní závěrečné zkoušky, kde mimo jiné navrhnou, jak by danou problematiku aplikovali ve výuce. Uvedené metodické listy budou studenti prezentovat rovněž u státní závěrečné zkoušky. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
Osnova
  • 1. Poslech s porozuměním: Typy poslechových cvičení. Fáze nácviku. 2. Čtení s porozuměním: Pojem, předmět a cíle čtení. Prediktabilita. Fáze nácviku. Cvičení. Druhy čtecích textů. 3. Ústní projev: Pojem a cíle. Nácvik. Překonávání obtíží. Typologie ústního projevu. Hodnocení a klasifikace. 4. Písemný projev: Pojem, fáze a metody nácviku. Oprava chyb a hodnocení. 5. RVP a ŠVP: návrh kurikulárních dokumentů pro francouzský jazyk na ZŠ.
Literatura
  • CHARLES, R., WILLIAME, Ch. La communication orale. 1. vyd. Paris : Nathan, 1994. 159 s. ISBN 2-09-176791-3.
  • CORNAIRE, C., RAYMOND, P. M. La production écrite. 1. vyd. Paris : CLE International, 1999. 145 s. ISBN 209-033-340-5.
  • CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangere et seconde. 1. vyd. Grenoble : PUG, 2003. 452 s. ISBN 2 7061 1082 1.
  • CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
  • HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
  • PENDANX, M. Les activités d apprentissage. 1. vyd. Paris : Hachette, 1998. 192 s. ISBN 2-01-15-5098-X.
  • WEISS, F. Jouer, communiquer, apprendre. 1. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 2-01- 1552-05-2.
Metody hodnocení
Typ výuky: seminář. Ukončení: kolokvium. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
Vyučovací jazyk
Francouzština
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010.