PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2024
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
- Osnova
- Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
- Literatura
- Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2023
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 22. 9. 9:00–12:40 C51, Pá 20. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 24. 11. 9:00–12:40 C51
- Předpoklady
- Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
- Osnova
- Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
- Literatura
- Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2022
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 23. 9. 9:00–12:40 C51, Pá 21. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 18. 11. 9:00–12:40 C51
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSD_DS3/02: Pá 23. 9. 13:00–16:40 C42, Pá 21. 10. 13:00–16:40 C42, Pá 18. 11. 13:00–16:40 C42, M. Blatný - Předpoklady
- Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
- Osnova
- Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
- Literatura
- Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2021
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 24. 9. 9:00–12:40 C51, Pá 22. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 19. 11. 9:00–12:40 C51
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSD_DS3/02: Pá 24. 9. 13:00–16:40 C42, Pá 22. 10. 13:00–16:40 C42, Pá 19. 11. 13:00–16:40 C42, M. Blatný - Předpoklady
- Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
- Osnova
- Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
- Literatura
- Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2020
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 16. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 13. 11. 9:00–12:40 C51, Pá 11. 12. 9:00–12:40 C51
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSD_DS3/02: Pá 16. 10. 13:00–16:40 C42, Pá 13. 11. 13:00–16:40 C42, Pá 11. 12. 13:00–16:40 C42, M. Blatný - Předpoklady
- Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
- Osnova
- Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
- Literatura
- Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2019
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 11. 10. 12:00–18:00 C42, Pá 8. 11. 12:00–18:00 C42
- Předpoklady
- Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
- Osnova
- Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
- Literatura
- Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2018
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 12. 10. 9:00–12:15 T103, Pá 19. 10. 9:00–12:15 T103, Pá 9. 11. 9:00–12:15 T103, Pá 16. 11. 9:00–12:15 T103
- Předpoklady
- Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
- Osnova
- Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
- Literatura
- Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
- Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
- APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
- FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2017
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Pá 20. 10. 7:30–12:30 L11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Osnova
- Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
- Literatura
- Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2016
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Osnova
- Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
- Literatura
- Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2015
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Osnova
- Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
- Literatura
- Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2014
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Osnova
- Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
- Literatura
- Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Informace k inovaci předmětu
- Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2013
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
- Osnova
- Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
- Literatura
- Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
- Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
- Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
- Metody hodnocení
- Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
- Osnova
- Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
- Osnova
- Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
- Osnova
- Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející) - Garance
- PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
- Osnova
- Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
- Literatura
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
- Osnova
- Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
- Literatura
- THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy :mysl a myšlení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 231 s. ISBN 80-7178-445-1. info
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová - Předpoklady
- Doktorský seminář I Doktorský seminář II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Modely, teorie a explikace v psychologii.
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, příprava a prezentace vlastních příspěvků.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
PSD_DS3 Doktorský seminář III
Filozofická fakultapodzim 2006
Předmět se v období podzim 2006 nevypisuje.
- Rozsah
- 1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová - Předpoklady
- Doktorský seminář I Doktorský seminář II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Modely, teorie a explikace v psychologii.
- Metody hodnocení
- Účast na seminářích, příprava a prezentace vlastních příspěvků.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
- Statistika zápisu (podzim 2024, nejnovější)