PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Předpoklady
Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
Literatura
  • Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
  • APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
  • FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2023
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 22. 9. 9:00–12:40 C51, Pá 20. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 24. 11. 9:00–12:40 C51
Předpoklady
Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
Literatura
  • Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
  • APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
  • FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2022
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 23. 9. 9:00–12:40 C51, Pá 21. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 18. 11. 9:00–12:40 C51
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSD_DS3/01: Pá 23. 9. 13:00–16:40 C51, Pá 21. 10. 13:00–16:40 C51, Pá 18. 11. 13:00–16:40 C51, M. Blatný
PSD_DS3/02: Pá 23. 9. 13:00–16:40 C42, Pá 21. 10. 13:00–16:40 C42, Pá 18. 11. 13:00–16:40 C42, M. Blatný
Předpoklady
Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
Literatura
  • Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
  • APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
  • FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2021
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 24. 9. 9:00–12:40 C51, Pá 22. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 19. 11. 9:00–12:40 C51
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSD_DS3/01: Pá 24. 9. 13:00–16:40 C51, Pá 22. 10. 13:00–16:40 C51, Pá 19. 11. 13:00–16:40 C51, M. Blatný
PSD_DS3/02: Pá 24. 9. 13:00–16:40 C42, Pá 22. 10. 13:00–16:40 C42, Pá 19. 11. 13:00–16:40 C42, M. Blatný
Předpoklady
Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
Literatura
  • Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
  • APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
  • FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2020
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 16. 10. 9:00–12:40 C51, Pá 13. 11. 9:00–12:40 C51, Pá 11. 12. 9:00–12:40 C51
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PSD_DS3/01: Pá 16. 10. 13:00–16:40 C51, Pá 13. 11. 13:00–16:40 C51, Pá 11. 12. 13:00–16:40 C51, M. Blatný
PSD_DS3/02: Pá 16. 10. 13:00–16:40 C42, Pá 13. 11. 13:00–16:40 C42, Pá 11. 12. 13:00–16:40 C42, M. Blatný
Předpoklady
Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
Literatura
  • Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
  • APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
  • FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2019
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 11. 10. 12:00–18:00 C42, Pá 8. 11. 12:00–18:00 C42
Předpoklady
Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
Literatura
  • Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
  • APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
  • FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2018
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 12. 10. 9:00–12:15 T103, Pá 19. 10. 9:00–12:15 T103, Pá 9. 11. 9:00–12:15 T103, Pá 16. 11. 9:00–12:15 T103
Předpoklady
Výuka v předmětu předpokládá, že student je vybaven základním poznatkovým aparátem z oblasti kvantitativního psychologického výzkumu. Zejména je důležitá dobrá orientace v terminologii vztahující se k metodologii výzkumu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen: - porovnat základní typy výzkumných designů z hlediska jejich výhod, nevýhod a omezení; - zvolit a detailně rozpracovat vhodný metodologický design vzhledem k postulované výzkumné otázce; - kriticky zhodnotit metodologii jiných výzkumných projektů.
Osnova
  • Obsah seminářů: Shrnutí základních metodologických přístupů v psychologickém výzkumu: - experimentální design - kvazi-experiment - korelační studie - developmentální výzkum Individuální prezentace návrhů výzkumných projektů Skupinová diskuse projektů
Literatura
  • Goodwin, K. A., Goodwin, C. J. (2016). Research in Psychology: Methods and Design, 8th Edition. Hoboken, NJ: Wiley.
  • Cooper, H. (2018). Reporting Quantitative Research in Psychology: How to Meet APA Style Journal Article Reporting Standards, 2nd edition. Washington: APA.
  • APA handbook of research methods in psychology. Edited by Harris M. Cooper - Paul Marc Camic - Debra L. Long - A. T. Panter - Da. Washington, D.C.: American Psychological Association, 2012, xliv, 744. ISBN 9781433810046. info
  • FIELD, Andy P. Discovering statistics using IBM SPSS statistics. 5th edition. Los Angeles: Sage, 2018, xxix, 1070. ISBN 9781526419521. info
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce a vypracování dvou posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumné otázky a výzkumného designu. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 20. 10. 7:30–12:30 L11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Osnova
  • Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
Literatura
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
  • Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Osnova
  • Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
Literatura
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
  • Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Osnova
  • Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
Literatura
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
  • Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Osnova
  • Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
Literatura
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
  • Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2013
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Student naváže na svoje předchozí znalosti o kvantitativní metodologii a metodách zpracování výzkumných dat, s cílem prohloubit tyto znalost a rozšířit je o jejich praktickou aplikaci. Seznámí se s detailnější charakteristikou kvantitativního přístupu, typy výzkumných plánů a průběhem přípravy výzkumného projektu, prohloubí si znalosti o metodách získávání, zpracování a analýzy kvantitativních dat, které bude schopen následně realizovat v praxi. Student bude schopen ovládat aplikaci etických pravidel psychologického výzkumu i kritéria hodnocení výzkumů, využívajících kvantitativní přístup a jeho metody, po absolvování předmětu bude schopen efektivně pracovat s postupy kvantitativní metodologie, zejména volit metody zpracování dat adekvátní výzkumnému záměru a povaze výzkumných dat, kriticky zhodnotit výsledky jejich analýzy a navrhovat případná alternativní řešení jejich zpracování, či stanovovat limity výzkumu, dokáží kriticky posoudit návrh výzkumu z hlediska metodologické správnosti a proveditelnosti.
Osnova
  • Obsah seminářů: Metodologie: charakteristické znaky vědeckého myšlení a přístupu k poznání experimentální design mezisubjektový a vnitrosubjektový experimentální plán faktoriální experimentální plán kvaziexperiment korelační studie observační výzkum dotazníkový výzkum problematika výběru reprezentativního vzorku
Literatura
  • Relevantní české i zahraniční elektronické zdroje a periodika, e-learningové materiály přednášejících v IS.
  • Goodwin, C.J. (2010). Research in Psychology: Methods and Design (6th edition). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc.
  • Field, A. (2009). Discovering Statistics using SPSS (3rd edition). London: Sage.
Výukové metody
Přednáška, diskuse, prezentace případových studií, řešení modelových situací.
Metody hodnocení
Zápočet. Podmínkou pro získání zápočtu je 80% aktivní účast studenta na seminářích a zpracování návrhu výzkumného designu disertační práce (termín odevzdání: do 15. dne v měsíci následujícím po zápisu předmětu) v rozsahu 3 normostrany a vypracování 3 posudků – zpětných vazeb na projekty svých kolegů, zahrnující kritické zhodnocení výzkumného designu a zpracování výsledků jejich výzkumné studie, v rozsahu 3 normostrany. Pro úspěšné absolvování předmětu musí studenti úspěšně absolvovat testy znalostí z metodologie a základních statistických metod a aktivně přispívat v seminářích – prezentací svého projektu a diskusí projektů kolegů.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
doc. PhDr. Martin Jelínek, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Helena Klimusová, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
Osnova
  • Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
Literatura
  • KOVÁČ, Damián. Psychológiou k metanoi. 1. vyd. Bratislava: Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2007, 475 s. ISBN 9788022409650. info
  • THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy :mysl a myšlení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 231 s. ISBN 80-7178-445-1. info
Metody hodnocení
Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2011
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
Osnova
  • Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
Literatura
  • KOVÁČ, Damián. Psychológiou k metanoi. 1. vyd. Bratislava: Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2007, 475 s. ISBN 9788022409650. info
  • THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy :mysl a myšlení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 231 s. ISBN 80-7178-445-1. info
Metody hodnocení
Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
Osnova
  • Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
Literatura
  • KOVÁČ, Damián. Psychológiou k metanoi. 1. vyd. Bratislava: Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2007, 475 s. ISBN 9788022409650. info
  • THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy :mysl a myšlení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 231 s. ISBN 80-7178-445-1. info
Metody hodnocení
Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2009
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející)
Garance
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
Osnova
  • Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
Literatura
  • KOVÁČ, Damián. Psychológiou k metanoi. 1. vyd. Bratislava: Veda, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, 2007, 475 s. ISBN 9788022409650. info
  • THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy :mysl a myšlení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 231 s. ISBN 80-7178-445-1. info
Metody hodnocení
Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2008
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Rozvíjení integrativního myšlení. Základem je systémové zpracování poznatků. Inspirujícím pramenem je dosud práce Bertalanffyho (1972), nezbytná je znalost prací Popperových (1995 ad.), interdisciplinární kontext skýtá Wilson (1999), který oživuje vizi W. Whewella z r. 1840 o konsilienci věd. Průprava v systémovém přístupu zahrnuje čtyři dílčí koncepce: ideu celosti, ideu transformace, ideu samoregulace a hermeneutický aspekt.
Osnova
  • Vybrané otázky psychologické teorie a metodologie.
Literatura
  • THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy :mysl a myšlení. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 231 s. ISBN 80-7178-445-1. info
Metody hodnocení
Účast na seminářích, příprava vlastních příspěvků.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2007
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Předpoklady
Doktorský seminář I Doktorský seminář II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Modely, teorie a explikace v psychologii.
Metody hodnocení
Účast na seminářích, příprava a prezentace vlastních příspěvků.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.

PSD_DS3 Doktorský seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2006

Předmět se v období podzim 2006 nevypisuje.

Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
prof. PhDr. Marek Blatný, DrSc. (přednášející)
prof. PhDr. Mojmír Svoboda, CSc. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Švancara, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Mojmír Tyrlík, Ph.D.
Psychologický ústav – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jarmila Valchářová
Předpoklady
Doktorský seminář I Doktorský seminář II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Modely, teorie a explikace v psychologii.
Metody hodnocení
Účast na seminářích, příprava a prezentace vlastních příspěvků.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k četnosti výuky: každý měsíc.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.