UZIJA120 Didaktika italštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Valeria De Tommaso, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 8:00–9:40 G11
Předpoklady
IJIA026 Souborná zkouška || IJIA028 Bakalářská zkouška && IJIIB901 Didaktika italštiny I || UZIJA117 Didaktika italštiny I
Didaktika italštiny I. (UZIJA117)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Program semináře navazuje na Didaktiku I a je věnován především konkrétnímu využití autentických materiálů při výuce italského jazyka a jazykovým hrám.
Osnova
  • Práce v semináři se soustřeďuje na práci s konkrétními autentickými materiály. Jedná se o materiální nedidaktické prostředky, vytvořené rodilými mluvčími pro rodilé mluvčí, které mohou být vhodně využity ve výuce cizího jazyka, právě proto, že velmi dobře reflektují nejen současný jazyk, reálie a kulturu daného jazyka, ale rovněž mimojazykové skutečnosti země cizího jazyka. Studenti se v semináři naučí vybírat takové materiály, které mají potencionální pedagogickou a komunikativní hodnotu, analyzovat je a následně je úspěšně využívat v konkrétní praxi při výuce cizího jazyka. Pozornost v semináři je rovněž věnována využití nejrůznějších typů jazykových her, které, pokud jsou správně vybrány a zařazeny do vyučovací hodiny v souladu s cílem procvičované látky, představují velmi efektivní cvičení převážně komunikativního charakteru a lze jich s úspěchem využít v cizojazyčném vyučování.
Literatura
    povinná literatura
  • BITONTI, Alessandro, Paola LEONE, Donatella RESTA a Bianca SISINNI. Osservazione di classe, insegnamento linguistico e (tele)collaborazione. Firenze: Franco Cesati Editore, 2015, 160 s. ISBN 978-88-7667-561-4. info
    neurčeno
  • BALBONI, Paolo E. Dizionario di glottodidattica. Edited by Anthony Mollica. Perugia: Guerra Edizioni, 1999, xix, 111 s. ISBN 88-7715-338-5. info
Výukové metody
Výuka probíhá formou semináře, kdy po krátkém teoretickém úvodu je práce věnována analýze vybraných autentických materiálů a jazykovým hrám. Formou zpracování analýzy konkrétního autentického materiálu a jeho prezentací pak studenti prokazuje schopnost propojit své teoretické znalosti s nabytými praktickými dovednostmi.
Metody hodnocení
Předmětem ústní zkoušky jsou okruhy probírané v Didaktice I. a II. Předpokladem připuštění ke zkoušce je aktivní participace na semináři a prezentace analýzy vybraného autentického materiálu a k němu navrhovaných aktivit během semestru.
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: Povinné pro uchazeče o učitelskou způsobilost.
Předmět je vyučován naposledy.
Součást Učitelství pro střední školy.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2020/UZIJA120