VIKMA14 Aplikační seminář 1

Filozofická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/100/0. Projektová výuka. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Markéta Bočková (cvičící)
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Martin Krčál, DiS., Ph.D. (cvičící)
PhDr. Michal Lorenz, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jan Martinek (cvičící)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (cvičící)
PhDr. Iva Zadražilová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 12:30–14:05 J22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je uvést studenta do problematiky Designu zaměřeného na uživatele. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - teoreticky a prakticky aplikovat designové myšlení při procesu inovace produktu nebo služby - využít nástroje a metody designového myšlení, - vést projekt se přihlédnutím k designovému myšlení, - práce v týmu.
Osnova
  • Proces designového myšlení studenti prochází v jednotlivých fázích:
  • I. Vciťte se do druhých – ve fázi jsou realizovány výzkumy uživatelů, rozhovory, interview nebo pozorování.
  • II. Vytvořte syntézu – v rámci fáze jsou tvořeny persony a komponovány formulace pohledu (Point of View).
  • III. Tvořte nápady – v rámci této fáze tým prochází kreativními technikami generování nápadů (brainstorming apod.) a vybírání vhodného řešení.
  • IV. Tvořte prototypy – v rámci fáze tým vytváří a testuje prototypy.
  • V. Byznys model – tým tvoří Lean Canvas.
  • VI. Prezentace – fáze slouží k přípravě prezentace projektu.
  • VII. Zpětná vazba – fáze slouží ke zhodnocení projektu a také k uvědomění si, co se tým a jeho členové naučili.
Literatura
    povinná literatura
  • POLAINE, Andrew, Lavrans LØVLIE a Ben REASON. Service design : from insight to implementation. Brooklyn, N.Y.: Rosenfeld Media, 2013, xiv, 202. ISBN 9781933820330. info
    neurčeno
  • ŠAJDLEROVÁ, Ivana a Miloslav KONEČNÝ. Projektový management. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská. Technická univerzita, 2008, 140 s. ISBN 9788024816869. info
  • SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 353 s. ISBN 8024715015. info
  • POSNER, Keith a Michael APPLEGARTH. Projektový management : [příručka rad, metod a nástrojů pro vedoucí a členy týmů, kteří chtějí dobře a efektivně zvládat své úkoly a povinnosti]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 111 s. ISBN 8073671417. info
  • NĚMEC, Vladimír. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 182 s. ISBN 8024703920. info
  • DVOŘÁKOVÁ, Petra. Projektový management - faktor úspěchu. In IMEA 2002. 1. vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002, s. 34-36. ISBN 80-7083-606-7. info
  • SKALICKÝ, Jiří a Zdeněk VOSTRACKÝ. Projektový management. Vyd. 1. Plzeň: Západočeská univerzita, 1996, ii, 170 s. ISBN 80-7082-277-5. info
  • DOLANSKÝ, Václav, Vladimír MĚKOTA a Vladimír NĚMEC. Projektový management. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 372 s. ISBN 8071692875. info
Výukové metody
- terenní praxe - projektový management v softwaru Basecamp - schůze s garantem projektu
Metody hodnocení
závěrečný skupinový projekt
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Úvodní výjezd k Aplikačnímu semináři se uskuteční o víkendu 9.-11. 10. 2015.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.