CJV04 Německý jazyk II. pro neoborové studenty němčiny

Filozofická fakulta
jaro 2002
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Helena Ulbrechtová, Dr. (cvičící), PhDr. Irena Zachová (zástupce)
Garance
PhDr. Helena Ulbrechtová, Dr.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Filozofické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: PhDr. Irena Zachová
Předpoklady
Německý jazyk II. pro nefilology v jarním semestru navazuje na Německý jazyk I. pro nefilology v podzimním semestru. Předpokladem pro zápis do kurzu je splněný zápočet za podzimní semestr.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 90 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/90, pouze zareg.: 0/90, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/90
Mateřské obory/plány
předmět má 231 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na rozbor složitějších jazykových struktur odborného textu, je procvičována schopnost prezentace odborných témat a psaní náročnějších útvarů (referát, resumé ...).
Osnova
  • CJV 04 POZOR: uvedené texty se každoročně aktualizují podle nově získávaných pramenů. Seznam vybraných textů: 1. Das literarische Stichwort 2. Charakter und Wurzeln der russischen Literatur 3. Hollaendische Malerei 4. Schloesser und Burgen Deutschlands 5. Soziales Verhalten 1. Úvod do studia, seznámení s plánem výuky, s podmínkami pro zkoušku. Oprava zápočtového testu. 2. E.Uhrová: "Großmähren" Grammatik: Passiv - Wiederholung 3. DfS: "Was macht die Deutschen zu Deutschen" Schriftliche Zusammenfassung, Funktion des Abschnitts Grammatik: Modalverben zur subjektiven Aussage 4. DfS: "Was macht die Deutschen zu Deutschen" Fortsetzung Bewerbungsschreiben 5. LfG/F: Theodor W.Adorno: "Philosophische Terminologie" Philosophisches Vokabular Grammatik: Futur I und II zum Ausdruck der Vermutung 6. LfG/F: Konrad Lorenz: " Wozu das Böse gut ist" Soziologisches Vokabular Partizipialkonstruktion, zusammengesetzte Adjektive 7. LfG/F: Theodor W.Adorno: "Erziehung nach Auschwitz" Grammatik: Indirekte Rede 8. TZL: "Theater - ein historischer Abriß" Referat 9. Im öffentlichen Raum I Ll/2 : "Kurzporträts" Schreiben: Stellungnahme 10. Im öffentlichenRaum II Ll/2: " Das Geheimnis des Erfolges ist der Fleiß" Diskussion 11. Medien Ll/2: "Durch die Programme" 12. LfG/F: Carl Gustav Jung: "Das persönliche und das kollektive Unbewußte" Kurzvortrag: Präsentation fachbezogener Themen 13.Christoph Parry: "Reformation" "Die Entstehung der klassischen Musik" Kurzvortrag: Präsentation fachbezogener Themen 14. Wiederholung
Literatura
  • Dreyer, H.- Schmitt, R.: Lehr- und Ubungsbuch der deutschen Grammatik, Munchen, Verl. f. Deutsch 1995 / Brandi, M.-L. - Momenteau, B.: Lesekurs fur Geisteswissenschaftler, Fortgeschrittene, Munchen, Verl. Klett 1996
Metody hodnocení
Cvičení, zkouška písemná a ústní po dvou semestrech výuky. U zkoušky bude ověřována schopnost pracovat s odborným textem, znalost odborné terminologie a schopnost komunikovat o studovaném oboru. Předpokladem pro složení zkoušky je přeložení 5 stran odborného textu z němčiny do češtiny.
Vyučovací jazyk
Němčina
Informace učitele
Uznání zkoušky - zkouška bude uznána studentům, kteří předloží doklad o vykonání všeobecné státní jazykové zkoušky z němčiny nebo zkoušky Zentrale Mittelstufenprufung (ZPM), popř. o získání dokladu "Deutsches Sprachdiplom" (vyd. Staendige Konferenz der Kulturminsiter der Laender in der BRD).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
předpoklad pro zapsání je absolvování a zápočet z kurzu Německý jazyk I.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005.