ROMSJIBXPa Přípravný jazykový seminář III

Filozofická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Lucie Coufalová, Ph.D. et Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lucie Kuzmová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Petr Dytrt, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ROMSJIBXPa/01: Po 16:40–18:15 G25, R. Čadová
ROMSJIBXPa/02: St 16:40–18:15 G23, R. Čadová
Předpoklady
ROMSJIBXJ Přípravný jazykový seminář II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Jiné omezení: Nemohou zapisovat posluchači oboru Španělština.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět je určen pro studenty mediteránních studií, kteří absolvovali Přípravný jazykový seminář španělský I a II a chtějí dále pokračovat ve studiu španělštiny.Studenti si rozšíří slovní zásobu o nová témata a prohloubí znalosti gramatiky (všechny minulé časy, subjunktiv, z témat např. jak psát formální dopis, CV, nakupování, španělsky mluvící země a jejich kultura).
Osnova
  • 1.Úvod, opakování.
  • 2.Nepravidelná slovesa (y), Předložkové vazby. Téma: Bydlení.
  • 3.Příčestí. Haber. Infinitiv složený. Předpřítomný čas. Téma: Dopisy.
  • 4.Gerundium, Průběhový čas. Téma: Nakupování.
  • 5.Předminulý čas, trpný rod. Téma: Latinská Amerika.
  • 6.Souslednost časová. Téma: Latinská Amerika (pokračování)
  • 7. Opakování a procvičování.
  • 8.Spojovací způsob, rozkazovací způsob (doplnění). Téma: Cestování.
  • 9.Hacer + infinitiv, spojovací způsob nepravidelných sloves. Téma: Španělsko a Madrid.
  • 10.Spojovací zp. nepravidelných sloves, spoj. zp. ve větách hlavních. Téma: Jídlo.
  • 11.Spojovací zp. ve větách vedlejších. Téma: Přání a sny.
  • 12.Spojovací zp. předpřítomný. Téma: Přání a sny (pokračování).
  • 13.Opakování a procvičování.
Literatura
  • CASTRO VIUDEZ, Francisca. Nuevo ven 1 : español lengua extranjera. 1. ed. Madrid: Edelsa, 2003, 64 s. ISBN 8477118337. info
  • KRÁLOVÁ, Jana, Milada KRBCOVÁ, Alena DEKANOVÁ a Pablo CHACÓN GIL. Fiesta. 1. vyd. Plzeň: FRAUS, 2000, 219 s. ISBN 80-7238-085-0. info
  • PROKOPOVÁ, Libuše. Španělština pro samouky. 8. přeprac. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989, 461 s. ISBN 8004233473. info
Výukové metody
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, vzájemné zkoušení, dril, procvičování). Poslech (audionahrávky). Domácí úkoly rozšířené o e-learning. 99% výuky probíhá ve španělštině. Hlavní důraz je v tomto semestru kladen na poslech.
Metody hodnocení
Písemný test.
Navazující předměty
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nemohou zapisovat posluchači oboru Španělština.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.