11. 5.
2008
Dosud nehodnoceno.
Informační systém Masarykovy univerzity a Odbor vnějších vztahů a marketingu MU vyhlásili v druhé
polovině dubna elektronickou fotosbírku dokumentující cokoliv související
s Masarykovou univerzitou. Akce je součástí rozvojového projektu, jehož cílem
je do konce roku 2008 otevřít IS MU absolventské obci školy. Pro absolventa
školy již nejsou podstatné administrativní studentské služby, ale agendy
komunikační, zejména připravované nástroje pro kontakt se spolužáky formou
tzv. sociálních sítí. Pro dobu, než se
absolventská síť
postupně oživí a
lidé skutečně navážou kontakt se svými dávnými spolužáky, jim škola nabídne
zajímavé pohledy na svou dnešní tvář - fotogalerie snímků sebraných
zejména od dnešních studentů. Absolvent se tak bude moci podívat, jakou
změnu prodělala fakulta od jeho promoce, či co přibylo zcela nového.
Pro fotosbírku jsou využity obecné mechanismy IS - úložiště dokumentů
se systémem přístupových práv (každý autor má složku, ve které může spravovat
své snímky). Autoři jsou vyzýváni, aby snímky značkovali systémem tzv. štítků
(popiskových slov), ze kterých je sestavován navigační mrak štítků. Tento
způsob orientace ve větším množství dat uživatelé již znají z agendy Záložky,
kde univerzitní veřejnost může sdílet tipy na zajímavé stránky v Internetu.
Obr. 1: V mraku štítků jsou za první týden již patrná hlavní témata, která
se zřejmě budou ve fotosbírce opakovat.
S fotosbírkou je spojená soutěž o nejhezčí a dokumentačně nejpřínosnější snímky.
Hlavní finanční a věcné ceny uděluje porota složená ze zástupců školy a odborníků
fotografů. Experimentem je druhý typ hodnocení - uživatelské hodnocení, do
kterého se může zapojit kterýkoliv uživatel IS MU výběrem položky z menu možností
Krásné, Dokumentačně přínosné, Nudné, Technicky nekvalitní, Mimo téma a Nemám názor.
Uživatelské hodnocení je v komunikačních agendách IS MU novinkou, která se
připravuje pro nasazení také do diskusních fór. V internetových systémech, kde
je používáno, slouží jako určitý filtr kvality pro uživatele, kteří nemají čas
či zájem např. shlédnout všechny fotografie či číst všechny diskusní příspěvky
a raději počkají, až jim je předvybere tzv. kolektivní inteligence.
Obr. 2: Soutěž probíhá do 30.6., kdy budou vyhlášeny hlavní ceny. Do té doby
je každý týden vybírán porotou a uživatelským hlasováním Snímek týdne.
11. května 2008