Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  ... 107 »
30. 12.
2022

Kam na novoroční procházku?

Zajímavé | 4 | 4
Novinky

Vánoční svátky jistě představují pro řadu z Vás chvíle pohody u rodinného krbu, pokud ale máte chuť si po svátcích vyrazit ven, přinášíme Vám několik tipů na novoroční procházku po brněnských památkách. Říkáte si, co má Informační systém Masarykovy univerzity (IS MU) společného s brněnskými památkami? Archiv závěrečných prací IS MU nabízí velké množství prací na nejrůznější témata, stejně pestrá, jako je nabídka studijních oborů na Masarykově univerzitě. Stačí hledané téma zadat do vyhledávacího políčka v IS MU, upřesnit vyhledávání na „závěrečné práce“ a pak si jen vybrat práci, která vás zaujme.

A jaké tipy jsme pro vás v závěrečných pracích vybrali?

I s dětmi můžete vyrazit po barokních památkách díky práci Zprostředkování barokních památek Brna prostřednictvím aktivní knížky, která ve své praktické části Pátrej po barokním Brně provází děti po vybraných barokních památkách města Brna a pomocí ilustrací, otázek a tvořivých úkolů představuje místa, život a myšlení barokní doby. Podobné aktivity nabízí také práce Edukační potenciál vily Stiassni v Brně, která se zabývá nejen tvorbou architekta Ernsta Wiesnera a vilou Stiassni, ale v praktické části nabízí řadu aktivit, které zaujme jak dospělé, tak i děti, např. autorskou deskovou hru či aktivní knížku.

Pokud máte raději modernější architekturu, jistě vás zaujme práce Současný palác Alfa jako mikrosvět v centru Brna, která představuje funkcionalistickou stavbu Ladislava Fukse v centru Brna nebo práce Industriální stavby Brna. Kapesní průvodce po vybraných průmyslových objektech, která přibližuje průmyslovou historii Brna a v praktickém průvodci zachycuje formou fotografií proměnu průmyslových objektů z původního či minulého stavu do stavu současného, včetně krátkých doprovodných textů a mapy jejich umístění.

Seznam prací:

HRONČOKOVÁ, Barbora. Současný palác Alfa jako mikrosvět v centru Brna [online]. Brno, 2019 [cit. 2022-12-15]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/n8k2i/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Alena KŘÍŽOVÁ.

FOJTÍKOVÁ, Petra. Zprostředkování barokních památek Brna prostřednictvím aktivní knížky [online]. Brno, 2018 [cit. 2022-12-15]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/o90pt/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Hana STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ.

MORAVOVÁ, Tereza. Industriální stavby Brna. Kapesní průvodce po vybraných průmyslových objektech. [online]. Brno, 2014 [cit. 2022-12-15]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/paan7/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Pavel NOGA.

REICHMANNOVÁ, Kamila. Edukační potenciál vily Stiassni v Brně [online]. Brno, 2015 [cit. 2022-12-15]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/gojpz/. Diplomová práce. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Vedoucí práce Alice KŘÍŽOVÁ STUCHLÍKOVÁ.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
30. 12.
2022

Automatické ukládání protokolů o kontrole závěrečné práce

Informačně přínosné | 3 | 3
Novinky

Součástí absolvování řádného vysokoškolského studia je typicky obhajoba diplomové/disertační práce. Svoji práci každý student ukládá do archivu v Informačním systému Masarykovy univerzity (IS MU) a univerzita všechny práce zpřístupňuje veřejnosti na internetu, v souladu s vysokoškolským zákonem.

Každá práce, kterou student obhajuje, je kontrolována a posuzována nejen po obsahové a odborné stránce, ale také z hlediska originality a dodržování citační etiky. Vedoucí nebo jiná odpovědná osoba má dle Studijního a zkušebního řádu povinnost provést kontrolu práce. V tomto je velmi nápomocen nástroj pro vyhledávání podobných dokumentů, který je přímo součástí IS MU. Vedoucí práce nalezené podobné soubory přezkoumá a provedení kontroly potvrdí.

Podobnost s nalezenými dokumenty se ovšem v průběhu času mění, báze porovnávaných textů se rozšiřuje a mění se i dostupné zdroje na internetu. Nově tedy byla implementována funkce ukládání protokolů o provedené kontrole vedoucím práce přímo do archivu. Tím je zajištěno, že bude možné kdykoliv v budoucnu dohledat, jaký byl výsledek porovnání s ostatními dokumenty v okamžiku kontroly.

Vedoucí závěrečné práce provádí potvrzení kliknutím na tlačítko "Provedena kontrola práce", stejně jako dříve. Nově se po kliknutí objeví potvrzovací okno, kde je informován, že do archivu závěrečné práce bude uložen PDF protokol o nalezených podobnostech. Ukládá se vždy protokol vytvořený na základě tzv. nového algoritmu, volitelně může vedoucí zatrhnout možnost, že si přeje uložit i protokol s podobnostmi nalezenými předchozí verzí algoritmu. (Jedná se pouze o dočasnou možnost.) Po uložení se v archivu automaticky vytvoří nový neveřejný adresář, do kterého se uloží vygenerované protokoly.

Obr. 1: Potvrzení, že byla provedena kontrola práce

Více informací o kontrole originality nejen závěrečných prací najdete v článku Nový algoritmus vyhledávání podobností.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
1. 11.
2022

Prohlídka pracovišť v responzivním designu

Zajímavé | 4 | 4
Novinky

Vývojový tým Informačního systému (IS MU) přináší uživatelům novinku, kterou je nový vzhled aplikace Prohlídka pracovišť. Aplikace je přepracována do responzivního designu, optimalizace zobrazení na různých zařízeních i v různých prohlížečích je tedy zaručena.

Nově byla přidána volba, která umožňuje zobrazit přepínačem zaměstnance vedené na podpracovištích zobrazeného pracoviště, kteří jsou od kmenových odlišeni barevně.

Obr. 1: Rozlišení zaměstanců na pracovišti

K zobrazení pracoviště nebo jeho jednotlivých zaměstnanců se lze dostat přes vyhledávání v této aplikaci, které bylo rozšířeno o možnost vyhledávání i podle ID (přičemž ID nadřazeného pracoviště zobrazí i jeho podpracoviště), nebo procházením struktury pracoviště z rozcestníku.

Obr. 2: Vyhledávání v aplikaci

Odkazy v šedé barvě nad názvem pracoviště jsou určeny k orientaci, jak je ve struktuře pracovišť vybrané pracoviště zanořeno, a pomocí kterých je možné snadno přejít na pracoviště nadřazené.

Obr. 3: Odkazy pro snadnou orientaci ve struktuře pracovišť

Odkaz na aplikaci vede také z Osobních stránek zaměstnanců, pohodlně se tedy lze dostat přes vlastní Osobní stránku na stránky kolegů, případně u dané osoby hned zjistit, kdo je jeho/jejím nadřízeným, případně vedoucím pracoviště nebo jeho zástupcem.

Cesta do aplikace zůstává stejná, a to přes odkaz Prohlídka pracovišť na dlaždici Lidé (případně je možné využít i vyhledávací pole s našeptávačem). Ponechán byl i odkaz na výuku garantovanou pracovištěm a publikační činnost pracoviště. Stejně tak je stále k dispozici i informace o tom, který zaměstnanec je dlouhodobě mimo výkon práce.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
1. 11.
2022

Nové funkce agendy Rozpisy

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) zveřejnil úpravy aplikace Rozpisy, která slouží pro vypisování témat závěrečných prací. Tyto tzv. nepředmětové rozpisy zakládají a upravují oprávněné osoby, např. pracovníci studijní oddělení. Témata mohou zakládat pracovníci vybraných pracovišť, doktorandi, anebo členové zvolených skupin osob. Případně je mohou vkládat i sami studenti, pokud je tato možnost při založení rozpisu povolena. Při zakládání rozpisu se stanovuje také harmonogram činností, který určuje posloupnost požadovaných akcí, např. vkládání či editace tématu studentem/vedoucím, přihlašování k tématům apod.

Nově byly do aplikace přidány další role v harmonogramu činností pro potvrzení témat k obhajobě (ve smyslu podepsání zadání). Mění se i počet osob, které mohou potvrzovat. Do této chvíle mohly potvrzovat témata 3 osoby, nově může být zahrnuta další osoba, která bude součástí potvrzovacího procesu.

Po potvrzení studentem a vedoucím tématu může kromě správce rozpisu nově potvrzovat téma garant programu či oboru nebo pedagogický zástupce. V dalším kroku může potvrzovat vedoucí garančního pracoviště, vedoucí katedry nebo děkan. Konkrétní roli je možné vybírat z roletky v harmonogramu činností. V případě pedagogického zástupce se osoba potvrzující téma v rozpisu nadefinuje vložením uča. Výhodou tohoto nastavení je, že téma bude potvrzeno konkrétními osobami a zamezí se potvrzení tématu osobami, které nemají být součástí procesu a potvrzení vložily omylem. Nově také přibyla informativní hláška, která uživatele upozorní na chybějící povinné údaje, které musí téma obsahovat, aby bylo možné jej potvrdit. Po najetí kurzoru myši na dané hlášení se zobrazí, která povinná položka musí být doplněna.

Nové role také reflektuje filtr témat “k potvrzení”. O tom, že na osobu přišla řada s potvrzením, se může dozvědět pomocí automatického e-mailu, jehož odeslání je možné zapnout v harmonogramu činností. Po upozornění e-mailem, který obsahuje odkaz přímo do rozpisu, je uživatel naveden pouze na ta témata, která čekají na jeho potvrzení.

Obr. 1: Nastavení potvrzování v harmonogramu činností.

Obr. 2: Stav potvrzování ze strany pedagogického zástupce.

Aplikace je dostupná pověřeným osobám v autentizované části Informačního systému → Studium → Rozpisy témat.

O změnách v agendě Rozpisy jsme informovali také v novince Nová podoba převodu témat z Rozpisů studentů.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15  ... 107 »