Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77  ... 107 »
26. 5.
2010

Vytváření hromadných adres pro skupiny osob

Dosud nehodnoceno.
Novinky

S novinkou přichází vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) v aplikaci pro správu Skupin osob. Uživatel může jednoduchým postupem vytvářet hromadné e-mailové adresy pro definované skupiny osob.

Agendu Skupiny osob fakulty využívají k vytváření skupin studentů či zaměstnanců, kterým je třeba kupříkladu umožnit vstup do vybrané učebny nebo udělit právo pro přístup k určité složce na Dokumentovém serveru. Nyní lze u konkrétní skupiny povolit možnost vytváření poštovní adresy skupiny a přijímání elektronické pošty. Skupina tak získá hromadnou adresu na doméně mail.muni.cz. E-maily jsou poté členům skupiny zasílány do jejich poštovní schránky v IS MU, kterou si samozřejmě mohou přesměrovat.

Výhodou nové služby je zejména to, že osoby zařazené ve skupině může v IS MU měnit pověřený úředník a není třeba, aby změnu prováděl správce poštovního serveru fakulty. Další předností je, že pro přiřazování osob do skupin může být využito i tzv. plnící funkce, s jejiž pomocí systém automaticky vyhodnocuje podle předem zadaných kritérií, které osoby mají být ve skupině zařazeny.

Více informací o Skupinách osob lze nalézt v Nápovědě: Osobní administrativa → Nápověda → Skupiny osob - přístupové body.

26. května 2010

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
26. 5.
2010

Rozšíření evidence doktorského studia

Dosud nehodnoceno.
Novinky

V nedávné době tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) nabídl referentům studijních oddělení nový způsob evidence údajů o doktorských studiích. Reagoval na podněty a poptávku nových možností třídění dat spolu s předpokladem jejich efektivnějšího využití. Pracovníci studijních oddělení tak mají k dispozici několik nových aplikací.

Evidence základních údajů doktorského studia

První z nich je aplikace umožňující referentům vyplnit údaje u doktorských studentů týkající se školitele, pracoviště, tématu a dalších, kterou lze nalézt pod odkazy Osobní administrativa → Studijní → Evidence základních údajů doktorského studia. Novou možností je evidence samostatného pracoviště, pod které spadá doktorský student. Toto pracoviště totiž nemusí být stejné jako to, na které je zařazen vedoucí jeho disertační práce.

Obr. 1: Evidence základních údajů doktorského studia.

Přehled vedoucích doktorských témat a pracovišť

Vzhledem k velkému objemu studentů je zapotřebí sbírané údaje vhodně třídit. K tomu napomáhají nastavení různých kritérií aplikace tak, aby výsledné souhrny vyhovovaly všem studijním oddělením na univerzitě. V nové aplikaci, kterou uživatel nalezne v Osobní administrativa → Studijní → Přehled vedoucích doktorských témat a pracovišť, lze údaje třídit abecedně podle vedoucích, podle vedoucích a jejich pracovišť, podle pracoviště studenta nebo podle pracoviště studenta a jeho vedoucích. Do výpisu lze zahrnout vedoucí, vedoucí i konzultanty nebo jenom konzultanty.

Obr. 2: Přehled vedoucích doktorských témat a pracovišť.

Převod témat z Přihlášek do Evidence doktorských témat

Pokud fakulty uznají za vhodné, mohou od uchazečů o doktorské studium sbírat údaje o zamýšlených tématech disertačních prací již v době, kdy si podávají přihlášku ke studiu. Pro další práci s těmito údaji nově slouží aplikace Osobní administrativa → Studijní → Převod témat z Přihlášek do Evidence doktorských témat. Jak její název vypovídá, převede informace o tématech z e-přihlášky do vnitřní evidence studijního oddělení.

Převod témat z Rozpisu studentů do Evidence doktorských témat

Eviduje-li fakulta v balících Disertačních prací Rozpisů studentů údaje o vedoucím práce, resp. konzultantovi, a tématu doktorského studia, může je vybraným studentům hromadně převést do Evidence základních údajů doktorského studia aplikací Osobní administrativa → Studijní → Převod témat z Rozpisu studentů do Evidence doktorských témat.

Fakultní Rozpisy studentů jsou místem, kam vedoucí prací vypisují témata závěrečných prací. K těmto tématům se studenti mohou přihlásit na základě splněných podmínek. O tématech v Rozpisech studentů se udržují potřebné informace dle zvyklostí fakulty.

Převod témat z Evidence doktorských témat a Rozpisů do Závěrečných prací

Poslední aplikace rozšiřující možnosti evidence umožňuje hromadně naplnit záznamy o závěrečných pracích pomocí převodu údajů z Evidence základních údajů doktorského studenta a případně i z Rozpisu studentů, pokud jsou v něm témata prací vypsána. Aplikaci uživatel nalezne v Osobní administrativa → Studijní → Převod témat z Evidence doktorských témat a Rozpisů do Závěrečných prací.

Podrobnosti o Rozpisech studentů a převodech témat závěrečných prací v Nápovědě Nápověda → Studijní .. Převod témat závěrečných prací z Rozpisů studentů.

26. května 2010

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
26. 5.
2010

Jednodušší a úspornější tisk z IS MU

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Uživatelé Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) mají již dlouho k dispozici možnost tisknout z IS MU. Novinka, kterou představujeme dnes, vede k dalšímu usnadnění tisku. Nastavení tisku z IS MU je nyní sjednoceno a díky novým možnostem může uživatel např. tisknout dvě strany na jednu nebo volit pořadí tištěných stran. Zavedlo se také jednotné grafické rozhraní.

Už dříve některé starší aplikace podporovaly tisk dvou stránek A4 na jeden list velikosti A3, ale způsob takového nastavení se mohl lišit. Nyní je u těchto aplikací tisk na A3 sjednocen a postupně bude při úpravách dalších aplikací tato možnost přidávána i jim.

U všech aplikací umožňujících tisk z IS bylo zavedeno jednotné grafické rozhraní (viz obrázek). Uživatelům se pomocí nabídky "Další volby" nabízí pokročilá nastavení tisku, spojování dvou stran na jednu či zmenšování. Náročnější uživatelé mají k dispozici i volby pro změnu pořadí stránek, nebo výběr tisku jen některých stran. Po vytištění tak mohou získat různé typy brožur nebo složky.

Obr. 1: Rozšířené možnosti tisku po kliknutí na „Další volby“.

Nové rozhraní pro tisk se nachází v aplikacích určených studijním referentům, ale také v Záznamníku učitele. Všechny zmíněné možnosti jsou dostupné jak pro přímý tisk na tiskárnu, tak i pro výstup do dokumentu ve formátu PDF.

Podrobnosti o tisku z IS v Nápovědě Nápověda → Vývoj .. Zprovoznění tisku z aplikací IS MU na mé tiskárně.

26. května 2010

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
6. 5.
2010

Poplatky za studium vyřídí student na pár kliknutí

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Studenti MU mají nyní k dispozici aplikaci Poplatky obohacenou o možnost správy jim vyměřených poplatků za studium. Kromě podrobností k výměru mohou zjistit veškeré údaje potřebné pro platbu. Navíc poté, co ji provedou, si mohou zkontrolovat, zda univerzita platbu přijala. Přímo z aplikace mohou například také podat žádost o splátkový kalendář.

Náhled výměru a platba

Své výměry studenti naleznou v agendě Osobní administrativa → Student → Věci vztahující se k celému studiu → Poplatky za studium – Přehled stanovených poplatků.

Obr. 1: Základní informace o poplatku v záhlaví studentské poplatkové aplikace.

Z náhledu výměru se studenti dozví veškeré důležité informace, jako je typ vyměřeného poplatku, období, na které byl vyměřen, a samozřejmě jeho výši. Dále je zde zaznamenán i průběh vyměřování – data, kdy bylo studentovi rozhodnutí doručeno, kdy nabývá právní moci a zákonná splatnost. Studenti tedy vědí, jaké jsou v jejich konkrétním případě lhůty, do kdy je možné se odvolat či do kdy je nutné zaplatit.

Patrně nejužitečnější bude pro studenty zpětná vazba o tom, že jejich platba v pořádku dorazila na univerzitní účet. To je možné díky napojení aplikace Poplatky na Obchodní centrum MU. Studijní oddělení vyměří studentovi poplatek za studium, čímž se mu automaticky vytvoří a podá objednávka v Obchodním centru MU. Když studentova platba se správným variabilním symbolem dorazí na bankovní účet univerzity, systém ji rozpozná a studentovi sdělí, že jeho výměr je zaplacen.

Žádost o splátkový kalendář

Pokud by student chtěl poplatek uhradit v několika menších splátkách, má k dispozici jednoduchý formulář, kde si vybere typ splátkového kalendáře a napíše odůvodnění své žádosti. Obsah formuláře se automaticky přiřadí k jeho výměru a odešle ke zpracování Studijnímu oddělení. Oběma stranám tak odpadá část papírové administrativy.

Obr. 2: Administrativu usnadní formulář pro žádost o splátkový kalendář přímo v aplikaci.

Informace o poplatcích

Aplikaci využijí i studenti, kteří aktuálně nemají žádné poplatky vyměřeny. V agendě Osobní administrativa → Student → Věci vztahující se k celému studiu → Poplatky za studium – Průběh mého studia a stanovení poplatku (a nebo též v podrobnostech výměru) je graficky znázorněn průběh jeho studia se všemi údaji relevantními k výpočtu poplatků. Zobrazení studia lze provést k jakémukoli datu v budoucnosti, a studenti tak mohou snadno zjistit, zda a případně kdy je placení poplatků čeká.

Obr. 3: Průběh studií a navržené poplatky k určitému datu.

Další informace o aplikaci Poplatků pro studenty nalezne uživatel v Nápovědě Osobní administrativa → Nápověda → Student .. Poplatky za studium.

6. května 2010

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77  ... 107 »