Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52  ... 117 »
24. 9.
2012

Změny v plnící aplikaci pro šablony oboru

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) vylepšil aplikaci, která slouží pro plnění šablon, a připravil novou aplikaci na kontrolu přiřazení šablon ke studijním oborům. Agenda šablon v IS MU již léta slouží k evidenci předmětů pro jejich jednoduchou registraci na začátku semestru studenty. V šablonách se také evidují doporučené plány pro průchod studiem a studijní katalogy a s jejich pomocí se kontrolují podmínky splnění studijních povinností pro udělení diplomu.

Aplikace pro plnění šablon daty je nyní jednodušší a přehlednější. Nejvýraznější změnou prošel design celé aplikace, který nyní nabyl ergonomičtější podoby. Zobrazuje pouze to nejnutnější - editační dialogy jsou dostupné skrze rozbalovací nabídky, formuláře jsou lépe strukturované.

Obr. 1: Výpis podúrovní šablony.

Nově je možné u předmětů v šabloně evidovat požadovaný typ ukončení, počet kreditů a opakování. Toto nastavení se projeví při kontrole splnění studijních povinností, kdy se daný předmět bude považovat za splněný pouze v případě dosažení nastavených hodnot. Plniči šablon také jistě ocení možnost hromadné manipulace s předměty (přidávání/odebírání).

Obr. 2: Podrobné nastavení předmětu.

Obr. 3: Nastavení podúrovně šablony s možností hromadné úpravy předmětů.

V neposlední řadě bylo umožněno přiřadit kontrolní šablony k oborům studia. Administrativní pracovníci tak nyní mohou ve speciální aplikaci zkontrolovat, zda má každý obor vytvořen kontrolní šablonu.

Obr. 4: Přiřazení šablony k oboru.

Obr. 5: Kontrola přiřazení šablon k oborům.

Více informací o šablonách najdete v Nápovědě.

O šablonách jsme vás informovali již dříve v novince Využití registračních šablon pro tisk studijního katalogu.

24. září 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
11. 9.
2012

Označování předmětů pomocí hvězdičky

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) přichází s rozšířením možnosti označovaní oblíbených položek pomocí hvězdiček. Kromě označování zpráv v poště, příspěvků na Vývěsce nebo v Diskusních fórech si nyní uživatel může označovat i předměty, které si chce například zapsat v dalších semestrech, doporučit je svým známým nebo z nějakého důvodu pouze zapamatovat.

Označovat předměty hvězdičkou lze při hledání v Katalogu předmětů, ve výpisu informací o předmětu, v aplikaci pro vyhledávání v rozvrhu nebo pro registraci a zápis předmětů - zkrátka všude, kde se nabídne hvězdička k obarvení pomocí jednoduchého kliknutí. Stejně jednoduše lze označení předmětu i zrušit.

Obr. 1, 2: Možnosti označení předmětů hvězdičkou.

Odkaz na aplikaci s přehledem označených předmětů naleznou studenti v rozcestníku agendy Student, ostatní uživatelé pak v Katalogu předmětů. V seznamu oblíbených předmětů lze využít odkazy na zobrazení rozvrhu a přímou registraci, nebo si jen zkontrolovat splnění prerekvizit pro zápis do předmětu. Kromě svých oblíbených předmětů si uživatel může zobrazit i přehled oblíbených předmětů svých známých.

Obr. 3: Přehled předmětů označených hvězdičkou.

K označeným předmětům je zjednodušený a přehledný přístup také v aplikaci pro registraci a zápis předmětů, kdy si lze do registrace přidat přímo předměty s hvězdičkou. U fakult s probíhajícím obdobím registrace nebo zápisu si uživatel může předměty zaškrtnutím políčka a uložením změn rovnou registrovat.

Obr. 4: Registrace označených předmětů.

Hvězdičky nyní znamenají jednoduchý způsob, jak se k vybraným předmětům vracet snadno bez nutnosti vyhledávání v katalogu či minulých obdobích registrace.

Více informací naleznete v Nápovědě nebo v Průvodci.

11. září 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
11. 9.
2012

Sledování činnosti studenta během testu

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Agenda Odpovědníky slouží k ověřování znalostí studentů, procvičování získaných vědomostí, vytváření a skenování písemek či provádění nejrůznějších průzkumů nebo anket. S každoročně se zvětšujícím počtem studentů zkoušených pomoci odpovědníku, se zvyšuje i obliba on-line zkoušení studentů přímo v počítačových učebnách.

Vzhledem k tomu, že se učitelé potýkali s nekorektním jednáním ze strany studentů při online testech (více zde), se Vývojový tým IS MU rozhodl zprovoznit aplikaci na monitorování činnosti studenta během skládání testu.

Rozhodne-li se vyučující tuto aplikaci při zkoušení použít (např. u učeben bez speciálních zkouškových účtů, při nemožnosti dostatečné vizuální kontroly v průběhu testu apod.), je třeba s její aktivaci počítat již před samotným započetím testu, a to zatržením příslušného políčka a nastavením časového intervalu pro skládání testu nepřesahujícího 5 hodin.

Obr. 1: Nastavení sledování činnosti studentů v odpovědníku.

Po skončení testu je možné si logy se všemi záznamy o podezřelých aktivitách během testu pohodlně exportovat do PDF.

Je třeba zdůraznit, že aplikace v žádném případě neslouží k jakémukoli sledování studentů mimo průběh samotného testu.

Aplikace je dostupná v Záznamníku učitele v sekci Odpovědníky - Správa odpovědníku.

11. září 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
11. 9.
2012

Přehled pedagogické činnosti osob

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) představuje novou aplikaci pro vytváření přehledů pedagogické činnosti.

Aplikace Přehled pedagogické činnosti osob umožňuje sestavovat přehledy o vedení přednášek, seminářů, závěrečných prací, předmětové anketě či o publikačních výsledcích. Výstup je ve formátu PDF a jeho formátování si můžete prohlédnout například sestavením přehledu pro svou osobu.

Obr. 1: Ukázka ze sestaveného přehledu.

Aplikaci smí spustit každý uživatel IS MU a sestavit údaje o své osobě. Vedoucí jednotlivých pracovišť pak disponují speciálním právem, které jim umožňuje sestavovat přehledy k zaměstnancům daného pracoviště. Aplikaci tak mohou užívat například vedoucí ústavu pro interní přehledy pedagogických činností svých zaměstnanců.

Obr. 2: Výběr osob pro sestavení přehledů k pracovišti.

Aplikace je dostupná přes Osobní administrativa -> Personální -> Přehled pedagogické činnosti.

11. září 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52  ... 117 »