Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
16. 7.
2024

Jednání snadno a přehledně přímo v IS MU

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) mimo vylepšování stávajících aplikací pokračuje i ve vývoji zcela nových. V tomto případě byla vyvinuta aplikace Jednání, která může snížit závislost na externích dodavatelích při online, prezenčních nebo hybridních schůzích. Využít ji mohou orgány univerzity i univerzitní veřejnost.

Aplikace umožňuje správu jednání jak před jeho zahájením, tak během jeho trvání. Pro správce je připraveno intuitivní rozhraní pro nastavení jednotlivých komponent, definici účastníků a kopírování nastavení z minulých jednání.

Obr. 1: Aplikační menu

Aplikace obsahuje komponenty program, náhled dokumentu, videohovor a chat, které lze libovolně využít dle potřeb konkrétního setkání. Aplikace umožňuje prezentaci dokumentů v různých režimech, včetně předání role prezentujícího jinému účastníkovi jednání. Dokumenty jsou přitom bezpečně uloženy na dokumentovém serveru IS nebo ve spisu. Dále nabízí uspořádání hlasování připravených přímo v aplikaci nebo prostřednictvím E-voleb.

Obr. 2: Nastavení jednání

Tvorba či úprava jednání je možná skrze formulář rozdělený do několika oblastí. Editace je možná i v průběhu schůzky. Po ukončení jednání se o něm ukládají podrobnosti, lze si zpětně prohlédnout nastavení, program vč. všech připojených dokumentů a hlasování, protokol se všemi účastníky a provedenými akcemi (připojení, hlasování, změna prezentovaného dokumentu atd.). Rovněž se zpřístupní záznam, bylo-li jeho pořízení správcem jednání požadováno v nastavení.

Pro neplánované online schůzky zpřístupňuje aplikace Jednání také okamžité videohovory.

Obr. 4: Naplánování jednání nebo okamžitý videohovor

Obr. 4: Náhled na probíhající jednání





Vývoj aplikace Jednání byl realizován v rámci projektu Národního plánu obnovy specifického cíle C3 Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
16. 7.
2024

Napojení IS MU na základní registry

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Jedním z klíčových prvků pro zjednodušení služeb pro studenty je možnost přístupu a práce s údaji základních registrů. Vývojový tým Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU) proto pracoval na rozvoji funkcionalit umožňujících napojení primárních agend studia v IS MU na data základních registrů, kdy pro praxi vysokých škol má největší význam Registr obyvatel. Šíře využití je ale do jisté míry omezena platnou legislativou.

IS MU může na základě propojení s operátorem CESNET využívat služby Registru obyvatel (zjednodušeně fyzických osob nepodnikajících, které jsou občany České republiky nebo cizinců se vztahem k ČR) a Registru osob (Registr právnických osob, podnikajících fyzických osob a orgánů veřejné moci). Do budoucna se předpokládá propojení s dalšími systémy ostatních složek veřejné správy, ze kterých bude IS MU údaje jak získávat, tak kterým bude IS MU údaje předávat.

Aby bylo možné získávat data z Registru obyvatel, je nutné určit činnosti, které MU zpracovává prostřednictvím IS MU, pro které je evidováno oprávnění k přístupu do registru. Navíc je potřeba stanovit všechny důvody (každý účel), které opravňují vznést konkrétní dotaz, účelem může být např. ověření uchazeče při podání přihlášky, ověření studenta při vystavení rozhodnutí, ověření žadatele při podání žádosti o uznání zahraničního vzdělání apod.

V praxi se pak napojení na základní registry projeví např. tak, že student nebude muset sdělovat univerzitě změnu doručovací adresy, jelikož univerzita si ji sama ověří ve chvíli, kdy bude chtít studentovi nějaký dokument zaslat.

Obr. 1: Ověření adresáta dokumentu v Registru obyvatel





Napojení na základní registry bylo realizováno v rámci projektu Národního plánu obnovy specifického cíle C3 Digitalizace činností přímo souvisejících se zajištěním vzdělávací činnosti a administrativních úkonů spojených se studijní agendou.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink