MPV_VEPO Veřejná politika

Faculty of Economics and Administration
Autumn 2016
Extent and Intensity
2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. JUDr. Ivan Malý, CSc. (lecturer)
Ing. Marek Pavlík, Ph.D. (lecturer)
Ing. Mirka Wildmannová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Mgr. Šárka Starobová
Supplier department: Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Studenti by měli získat následující dovednosti • pochopit specifika veřejné politiky a jejich souvislostí s veřejnou ekonomií. • analyzovat důsledky a souvislosti konkrétní politiky • znalosti o politickém marketingu a jeho vlivu na veřejnou politiku • rozumět vlivu volebního systému na výsledek voleb • pochopit význam a dopady lobbingu jako součásti politického života • porozumět principům metod hodnocení a měl by být schopen aplikoval alespoň jednu z těchto metod (cost benefit analýzu) • orientovat se v metodách analýzy veřejné politiky a být shcipen je v základním rozsahu aplikovat • mít všeobecný rozhled o veřejných politikách v rámci jednotlivých odvětšví na úrovni ČR a i v kontextu EU. • Být schopen samostatně formulovat doporučení pro formulaci a implementaci veřejné politiky
Syllabus (in Czech)
  • Stručná anotace předmětu – hlavní témata (osnova) předmětu po jednotlivých týdnech (blocích) výuky. • Veřejná politika, její modely a analýza • Principy tvorby a realizace veřejné politiky • Analýza veřejné politiky • Politický marketing a lobbing • Teorie státu a volební systém v kontextu veřejné politiky • Metody hodnocení veřejných politik
Literature
  • JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing : úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2006, 203 s. ISBN 8073640112. info
  • Nejen trh :role trhu, státu a občanského sektoru v proměnách české společnosti. Edited by Martin Potůček. [1. vyd.]. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997, 188 s. ISBN 80-85850-26-5. info
Teaching methods (in Czech)
Přednášky a semináře organizačné formou blokové výuky. Další požadavky na studenta – např. informace o rozsahu zapojení studentů do výuky, odborné praxi apod.
Assessment methods (in Czech)
Výuka probíhá formou přednášek a seminářů. Kurz je zakončen ústní zkoušku. Student se může zúčastnit ústní zkoušky, pokud splní následující podmínky: 1. zpracuje resume (v českém jazyce) z odborného anglického článku. 2. Absolvuje písemný test, s min ziskem 60% bodů. 3. Zúčastní se min 80% výuky. Podrobné informace jsou uvedeny v organizačních pokynech v ISu. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2015, Autumn 2017, Spring 2019, Autumn 2019, Autumn 2020, Autumn 2021, Autumn 2022, Autumn 2023, Autumn 2024.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2016, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2016/MPV_VEPO