ESF:MPV_VEPO Veřejná politika - Course Information
MPV_VEPO Veřejná politika
Faculty of Economics and AdministrationAutumn 2016
- Extent and Intensity
- 2/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. JUDr. Ivan Malý, CSc. (lecturer)
Ing. Marek Pavlík, Ph.D. (lecturer)
Ing. Mirka Wildmannová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- doc. JUDr. Ivan Malý, CSc.
Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration
Contact Person: Mgr. Šárka Starobová
Supplier department: Department of Public Economics – Faculty of Economics and Administration - Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Studenti by měli získat následující dovednosti • pochopit specifika veřejné politiky a jejich souvislostí s veřejnou ekonomií. • analyzovat důsledky a souvislosti konkrétní politiky • znalosti o politickém marketingu a jeho vlivu na veřejnou politiku • rozumět vlivu volebního systému na výsledek voleb • pochopit význam a dopady lobbingu jako součásti politického života • porozumět principům metod hodnocení a měl by být schopen aplikoval alespoň jednu z těchto metod (cost benefit analýzu) • orientovat se v metodách analýzy veřejné politiky a být shcipen je v základním rozsahu aplikovat • mít všeobecný rozhled o veřejných politikách v rámci jednotlivých odvětšví na úrovni ČR a i v kontextu EU. • Být schopen samostatně formulovat doporučení pro formulaci a implementaci veřejné politiky
- Syllabus (in Czech)
- Stručná anotace předmětu – hlavní témata (osnova) předmětu po jednotlivých týdnech (blocích) výuky. • Veřejná politika, její modely a analýza • Principy tvorby a realizace veřejné politiky • Analýza veřejné politiky • Politický marketing a lobbing • Teorie státu a volební systém v kontextu veřejné politiky • Metody hodnocení veřejných politik
- Literature
- JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing : úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. Vyd. 1. Brno: Barrister & Principal, 2006, 203 s. ISBN 8073640112. info
- Nejen trh :role trhu, státu a občanského sektoru v proměnách české společnosti. Edited by Martin Potůček. [1. vyd.]. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997, 188 s. ISBN 80-85850-26-5. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky a semináře organizačné formou blokové výuky. Další požadavky na studenta – např. informace o rozsahu zapojení studentů do výuky, odborné praxi apod.
- Assessment methods (in Czech)
- Výuka probíhá formou přednášek a seminářů. Kurz je zakončen ústní zkoušku. Student se může zúčastnit ústní zkoušky, pokud splní následující podmínky: 1. zpracuje resume (v českém jazyce) z odborného anglického článku. 2. Absolvuje písemný test, s min ziskem 60% bodů. 3. Zúčastní se min 80% výuky. Podrobné informace jsou uvedeny v organizačních pokynech v ISu. Jakékoli opisování, zaznamenávání nebo vynášení testů, používání nedovolených pomůcek jakož i komunikačních prostředků nebo jiné narušování objektivity zkoušky (zápočtu) bude považováno za nesplnění podmínek k ukončení předmětu a za hrubé porušení studijních předpisů.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (Autumn 2016, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/econ/autumn2016/MPV_VEPO