PV296 The Job Market in IT

Faculty of Informatics
Spring 2024
Extent and Intensity
1/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Marek Grác, Ph.D. (lecturer), RNDr. Martin Ukrop, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
Mgr. Marek Grác, Ph.D.
Department of Computer Systems and Communications – Faculty of Informatics
Supplier department: Department of Computer Systems and Communications – Faculty of Informatics
Timetable
each even Tuesday 12:00–13:50 D3
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s kariérními možnostmi v IT a cestami, jak se na ně během studia co nejlépe připravit. Studenti se seznámí s obvyklými profesemi a dokážou poznat, jestli jsou pro ně vhodná na základě jejich hard a soft skills. Dále se studenti seznámí s trhem práce v oboru IT a naučí se, jak efektivně hledat práci v IT a jak si připravit životopis.
Learning outcomes (in Czech)
* Studenti se orientují v pracovních pozicích, které jsou vhodné pro absolventy informatiky.
* Studenti rozumí rozdílům a výhodám jednotlivých druhů spolupráce (zaměstnanec, OSVČ...).
* Studenti dokážou vyhodnotit možnosti profesního a kariérního růstu pro danou pozici.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Představení i méně tradičních IT pozic (presales, solution architect...) a rozdílů mezi nimi. Představení pozic mezioborových (technical writing, UX design, customer experience) a řídících (product vs. project management, team leader).
  • 2. Reálnost práce pro nejzajímavější technologické firmy světa.
  • 3. Specifika možností profesního a kariérního růstu podle druhu zaměstnavatele (startup, malá firma, korporát; IT/ne-IT) a místa zaměstnání.
  • 4. Sladění osobního a pracovní života. Návrat po rodičovské dovolené. Syndrom vyhoření.
  • 5. Rozdílné formy spolupráce: zaměstnanec, freelancer/OSVČ, švarcsystém, bodyshopping, agentura, založení vlastní firmy.
  • 6. Jak probíhá pohovor a jak se na něj připravit.
  • 7. Headhunting vs běžný nábor zaměstnanců. Jak zvýšit svou hodnotu na trhu práce a jak ji co nejlépe komunikovat, aby si vás atraktivní příležitosti našly samy?
Teaching methods (in Czech)
Přednášky doplněné hosty z komerční sféry a absolventy.
Assessment methods (in Czech)
Pro úspěšné absolvování je třeba aktivní účast na přednáškách a studium doporučených materiálů. Dále zpracování životopisu, zpětná vazba na životopisy kolegů a aktivní účast na diskusních fórech předmětu.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught once in two years.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fi/spring2024/PV296