T138 Introduction to Marketing and Economics

Faculty of Sports Studies
Autumn 2004
Extent and Intensity
1/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D.
Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
T138/1: Tue 15:00–15:45 K113, Š. Dvořáková
T138/2: Tue 15:50–16:35 K113, Š. Dvořáková
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Výuka tohoto předmětu má poskytnout možnost studentům získat základní znalosti ekonomických pojmů a pomoci jim v orientaci v elementárních pojmech ekonomie a marketingu.
Syllabus (in Czech)
  • Marketing: - Základní pojmy markrtingu - Výrobková politika - Cenová politika - Distribuční politika - Komunikační politika

  • Ekonomie: - Základní makroekonomické pojmy - Základy managementu - Základní mikroekonomické pojmy - Daňová soustava - Základy podnikové ekonomiky

Literature
  • DAŇHELOVÁ, Šárka. Vybrané kapitoly z ekonomiky. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-032-8. info
  • SYNEK, Miloslav. Manažerská ekonomika. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996, 455 s. ISBN 8071692115. info
  • SYNEK, Miloslav. Podniková ekonomika :učebnice. 1. vyd. Praha: Aleko, 1992, 448 s. ISBN 80-85341-37-9. info
Assessment methods (in Czech)
Zkouška z předmětu: Ústní forma zkoušky, posluchači budou odpovídat na 2 okruhy otázek (část ekonomie a marketing)
Language of instruction
Czech
Teacher's information
http://www.fsps.muni.cz/~danhelova
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Autumn 2005, Autumn 2006.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2004, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2004/T138