np005 Social Sciences V

Faculty of Sports Studies
Autumn 2005
Extent and Intensity
2/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Veronika Uhlířová (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.
Department of Sport Pedagogy – Faculty of Sports Studies
Timetable of Seminar Groups
np005/pspr1: Mon 9:00–9:45 U227, B. Lazarová
np005/pss1: Mon 10:00–10:45 U227, B. Lazarová
np005/pss2: Mon 10:50–11:25 U227, B. Lazarová
np005/skppr1: Wed 8:55–9:40 U211
np005/skps1: Wed 15:40–16:25 K115
np005/skps2: Wed 16:30–17:15 K115
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Syllabus (in Czech)
  • Psychologie pro učitele - hlavní témata: Učení, typy učení, podmínky efektivního učení, styly učení, konstruktivivsmus ve vyučování Poznávání žáka, některé poruchy učení a chování a přístupy k jejich zvládání Klima ve skupině (týmu), skupinová koheze. Zvládání školní třídy (manažerský přístup). MUltikulturalita v sociálních skupinách. Profese učitele - změny v roli, profesní dilemata.
Literature
  • Lazarová, B. (Ed.) Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. Brno: Paido, 2001.
  • PRŮCHA, Jan. Učitel :současné poznatky o profesi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-7178-621-7. info
  • PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova :teorie - praxe - výzkum. Vyd. 1. Praha: ISV nakladatelství, 2001, 211 s. ISBN 80-85866-72-2. info
  • TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí :jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Translated by Dagmar Tomková. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 198 s. ISBN 80-7178-503-2. info
  • ČÁP, Jan and Jiří [pedagog] MAREŠ. Psychologie pro učitele [Čáp, 2001]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 80-7178-463-X. info
  • MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 239 s. ISBN 80-7178-246-7. info
  • TRAIN, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti :jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997, 164 s. ISBN 80-7178-131-2. info
  • ŠVEC, Vlastimil. Klima školní třídy jako důležitý faktor efektivnosti výuky (The climate in the classroom as an important factor of the teaching process effectivity). In Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta, 1996, p. 70-74. ISBN 80-210-1308-7. info
  • MAREŠ, Jiří and Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Vydání první. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 stran. ISBN 8021010703. info
  • POKORNÁ, Věra. Poruchy chování u dětí a jejich náprava. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1993, 66 s. ISBN 80-7066-600-5. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
General note: Školní pedagogika (1/1), Psychologie pro učitele (1/1).
The course is also listed under the following terms Spring 2006, Autumn 2006, Spring 2007, Autumn 2007, Autumn 2008.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2005, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2005/np005