FSpS:np003 Social Sciences III - Course Information
np003 Social Sciences III
Faculty of Sports StudiesAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
Department of Sport Pedagogy – Faculty of Sports Studies - Timetable of Seminar Groups
- np003/skma1: Tue 19:15–20:00 U212
np003/skpo1: Tue 18:30–19:15 U212 - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Physical Education and Sport (programme FSpS, N-TV)
- Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Lower and Upper Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, N-TV) (2)
- Lower Secondary School Teacher Training in Physical Education (programme FSpS, M-TV)
- Syllabus (in Czech)
- Školní poradenství: Školní poradenství - cíle a příslušná legislativa. Poradenský tým ve škole a jeho poslání. Práce školního psychologa, spolupráce s učiteli. Profesionální způsoby práce (pomoc, kontrola, opora) Okolnosti poradenského procesu Situace krize Otázky spolupráce s rodiči Školský management: Školská legislativa a pracovní právo - základní přehled Výběr a výstup pracovníků, nový pracovník Motivace a pracovní spokojenost Řízení spolupráce a týmové práce Komunikace a konflikty v pracovních týmech Profesonální rozvoj lidí ve školách Osobnost vedoucího pracovníka, kompetence a některé aspekty jeho práce (styly řízení, psychohygiena...)
- Literature
- LAZAROVÁ, Bohumíra. Cesty dalšího vzdělávání učitelů (Paths of the in-service teacher training). 1st ed. Brno: Paido, 2006, 230 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-114-6. info
- KOUBEK, Josef. Personální řízení 2. Vyd. 2. V Praze: Oeconomica, 2006, 136 s. ISBN 8024510227. info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. Netradiční role učitele. O situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi. (Unconventional teachers role: help, crisis and councelling in school practice). 1st ed. Brno: Paido, 2005, 70 pp. ISBN 80-7315-115-4. info
- HAYES, Nicky. Psychologie týmové práce : strategie efektivního vedení týmů. Translated by Pavla Le Roch. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 189 s. ISBN 8071789836. info
- LAZAROVÁ, Bohumíra. Základy pedagogicko-psychologického poradenství pro učitele (Psychological Counseling for Teachers). 1st ed. Brno: Ústav pedagogických věd FF MU, 2002. http://www.phil.muni.cz/ped/elskript/poradenstvi.pdf info
- POL, Milan and Bohumíra LAZAROVÁ. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. (Collaboration of teacher - a condition for school development.). Praha: STROM Praha, 1999, 78 pp. ISBN 80-86106-07-1. info
- GOLD, Anne. Řízení současné školy : o práci učitelů na střední úrovni řízení. Vyd. 1. Žďár nad Sázavou: Fakta, 1998, 164 s. ISBN 80-902614-0-X. info
- Organizační chování :jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. Edited by František Bělohlávek. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996, 343 s. ISBN 80-85839-09-1. info
- Assessment methods (in Czech)
- závěrečný test, okruhy viz osnova
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- General note: Školní poradenství a krizová intervence (1/0), Školský management (1/0).
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fsps/autumn2006/np003