ZUR299 3D grafika a animace

Fakulta sociálních studií
jaro 2009
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Leo Nitče (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Drahomíra Soldánová
Rozvrh
Út 14:00–17:40 PC54
Předpoklady
SMER(DIG)
Předpoklady: student musí umět pracovat alespoň v jednom grafickém programu; velmi dobrá orientace v prostředí MS Windows, nebo Linuxu ; částečná znalost práce v některém postprodukčním programu (adobe Premiere atp.); předpokládá se týmová spolupráce; Student si musí připravit a vypracovat svůj vlastní projekt v průběhu semestru.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 8 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou: Studenti se budou moci seznámit s tvorbou CGI ve filmu a televizi. Naučí se kompozici a skladbě filmu a scény pro rozličné projekty.
Osnova
  • Seznámení se s předmětem a vybrání projektů pro realizaci. Přinesení scénáře svého projektu formou sketchbooku (kresleného, nebo psaného) v digitální podobě na disketě, nebo na CD. (Powerpoint) Zapůjčení techniky pro domácí přípravu textur, podkladových obrázků, atp. Přinesení připravených podkladů a jejich diskuse. Volba 3D aplikace pro resení projektu. Tvorba prvních modelů. Práce na modelech a na scéně. Dokončení modelace scény a začátek texturování. Mezi diskuse nad projektem. Začátek animační části a tvorba zvláštních efektů. Pokračování ve tvorbě animace. Dokončení animací a tvorba prewiev (hrubý výpočet) Vyladění pojektu, hledání chyb a nedostatků v animaci či textrurách. Dokončení animačních prací Dokončení spec.efektů a export do příslušného formátu.
Literatura
  • Lekakos, George. Interactive Digital Television: Technologies and Applications. 2007. 355 s. ISBN 978-1599043616.
  • Mitchell, Mitch. Visual Effects for Film and Television. 2004. 248s. ISBN 978-0240516752.
  • Iuppa, Nicholas. Designing Interactive Digital Media. 1998. 272 s. ISBN 978-0240802879.
  • HARRISON, Mark. Prime Time Animation: Television Animation and American Culture. 2003. 272 s. ISBN 978-0415283267.
  • Bare, Richard. The Film Director: Updated for Today's Filmmaker, the Classic, Practical Reference to Motion Picture and Television Techniques. 2000. 274 s. ISBN 978-0028638195.
  • Bare, Richard. The Film Director: Updated for Today's Filmmaker, the Classic, Practical Reference to Motion Picture and Television Techniques. 2000. 274 s. ISBN 978-0028638195.
  • Cortada, James. The Digital Hand: Volume II: How Computers Changed the Work of American Financial, Telecommunications, Media, and Entertainment Industries. 2005. 656 s. ISBN 978-0195165876.
Metody hodnocení
přednášky, diskuse v hodině, skupinové projekty, prezentace odborníků z dané oblasti, domácí úkoly, četba. závěrečný projekt.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2009/ZUR299