FSS:ZUR370b Radio R II. - Course Information
ZUR370b Radio R II.
Faculty of Social StudiesSpring 2017
- Extent and Intensity
- 0/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies - Prerequisites (in Czech)
- SOUHLAS
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 26 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Kurz je zaměřen na osvojení praktických dovedností organizace rozhlasové práce v prostředí studentského média Radio R. Studenti a studentky zastávají zodpovědnou pozici, vedou samostatný projekt, redakci či vedou celé oddělení média (produkce a propagace, program, spolupráce, lidské zdroje). Na základě této zkušenosti jsou po ukončení kurzu schopni vést kolektiv, koordinovat jeho činnost vzhledem ke zvoleným cílům a hodnotit jejich dosažení, to vše v rámci rozhlasové praxe.
- Syllabus (in Czech)
- Organizace práce, time management
- Motivace, práce s talentem
- Metody řízení v komunitním médiu
- Metody hodnocení tvůrčí práce
- Webové rádio jako manažerský problém
- Využití výzkumu v rozhlasové práci
- Literature
- required literature
- JACKSON, Phil. Sacred Hoops: Spiritual Lessons of a Hardwood Warrior. Hyperion 2006.
- MCCOY, Quincy. No static : a guide to creative radio programming. San Francisco: Backbeat Books, 1999, xiv, 272. ISBN 0879307072. info
- PRIESTMAN, Chris. Web radio : radio production for internet streaming. Boston: Focal, 2002, xx, 275. ISBN 0240516354. info
- TOMAN, Ivo. Motivace zvenčí je jako smrad - ... za pár hodin se vyvětrá. Taxus International 2010.
- recommended literature
- BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019. info
- Teaching methods
- Lectures, class discussion, homework, reading.
- Assessment methods
- Essays, final presentation.
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- Study Materials
The course is taught each semester.
- Enrolment Statistics (Spring 2017, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2017/ZUR370b