NJ_D402 Kreativní psaní

Pedagogická fakulta
podzim 2024
Rozsah
0/1/0. 6 hodin v kombinované formě. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně.
Vyučující
Mgr. Helena Hradílková (cvičící)
Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Helena Hradílková
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Dodavatelské pracoviště: Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Předpoklady
Deutschkenntnisse mindestens auf dem Niveau B1+
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 34 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/34, pouze zareg.: 0/34, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/34
Mateřské obory/plány
předmět má 22 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
- Methoden des Kreativen Schreibens im DaF-Unterricht kennenlernen
- eigene Texte auf Grund diverser Techniken des kreativen Schreibens produzieren,
- kritische Reflexion über eigenes Schreibprodukt sowie über die Texte anderer Kollegen/innen formulieren
Výstupy z učení
Studierende sind fähig - kreative Schreibmethoden im eigenen DaF-Unterricht einzusetzen
- eigene Texte auf Grund diverser Techniken des kreativen Schreibens zu produzieren,
- kritische Reflexion über eigenes Schreibprodukt sowie über die Texte anderer Kollegen/innen zu formulieren.
Osnova
  • Techniken des imaginatives Schreiben, Schreiben nach Stimuli (visuell, auditiv, emotionell etc.), Belebung von Fotos, automatisches Schreiben, Mind Mapping.
  • Die Hauptrolle spielen Vorstellungskraft, Phantasie, Emotionen und individuelle Sichtweise.
Literatura
    doporučená literatura
  • Martens, Lieselotte. Kreatives Schreiben im DaF-Unterricht. Brno 2004.
  • FIŠER, Zbyněk. Tvůrčí psaní: malá učebnice technik tvůrčího psaní. 1. vyd. Brno: Paido. Edice pedagogické literatury., 2002, 164 s. ISBN 80-85931-99-0. info
  • BRENNER, Gerd. Kreatives Schreiben :ein Leitfaden für die Praxis. 1. Aufl. Frankfurt am Main: Scriptor, 1990, 192 s. ISBN 3-589-20998-4. info
  • Kreatives Schreiben an Hochschulen :Berichte, Funktionen, Perspektiven. Edited by Hans Arnold Rau. Tübingen: Max Niemeyer Verlag, 1988, viii, 129. ISBN 3-484-22042-2. info
Výukové metody
Seminar - Präsentation und Anwendung von diversen Techniken des kreativen Schreibens, Elaboration der Texte, Bewertung der Texte, Diskussion über den Schreibprozess.
Metody hodnocení
Aktive Teilnahme an allen Terminen. Schriftliche Bewertung vorgestellter Aktivitäten.
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023.