PdVY_ZPG Introduction to Pedagogy and Theory of Education

Faculty of Education
Autumn 2000
Extent and Intensity
0/0/15. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PhDr. Jarmila Faltýsková, Ph.D. (lecturer)
doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc. (lecturer)
doc. PhDr. Dana Knotová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
PhDr. Jarmila Faltýsková, Ph.D.
Department of Education – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Zemanová
Prerequisites (in Czech)
předmět je určen studentům kombinovaného 3 sem. studia vychovatelů v DM
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
základní a vybrané poznatky z obecné pedagogiky, didaktiky a pedagogické diagnostiky
Syllabus (in Czech)
  • Diagnostika ve výchovných činnostech. Význam diagnostikování pro práci vychovatele. Postup při diagnostikování ve výchovně vzdělávací práci a některé metodologické zásady. Metody při diagnostické práci pedagoga volného času. Pedagogika jako věda a její vztah k jiným oborům. Struktura pedagogiky. Základní pedagogické pojmy. Výchova a příprava jedince pro sociální role. Činitelé výchovy. Základní pedagogické principy. Didaktika jako pedagogická disciplína. Základní didaktické pojmy. Typy a fáze výuky.
Literature
  • JŮVA, Vladimír and Vladimír JŮVA. Úvod do pedagogiky. 3. dopl. vyd. Brno: Paido, 1997, 108 s. ISBN 80-85931-39-7. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: konzultace
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 1999.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2000/PdVY_ZPG