PdF:FJ4_FPS2 Block Teaching Practice 2 FL - Course Information
FJ4_FPS2 Block Teaching Practice 2 FL
Faculty of EducationAutumn 2005
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Department of French Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová - Prerequisites (in Czech)
- FJ4_FPPP Day-Release Teach. Practice Fr && NOW( FJ4_FDI4 Methodology IV )
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in French Language and Literature (programme PdF, M-ZS4)
- Course objectives (in Czech)
- Dvoutýdenní souvislá pedagogická praxe je forma praktické přípravy studentů učitelství komplexního charakteru. Kromě předmětového zaměření (výuka) má student možnost blíže poznat komplexní profesní aktivity na základní škole. Praxe přispívá k rozvoji všech profesních kompetencí učitele. Souvislá pedagogická praxe je imitací všech profesních činností učitele, nižší je pouze jejich rozsah. Praxe má také funkci profesní socializace studenta.
- Syllabus (in Czech)
- Studenti se účastní náslechů, konají vlastní vyučující výstupy (8-10 z každého aprobačního předmětu, celkem nejméně 16), po dohodě s vedoucím učitelem praxe realizují další aktivity (výzkumné záměry k diplomové práci apod.). Předpokládá se, že se denně účastní 4 až 5 vyučovacích hodin, v průběhu celé praxe však nejméně 40 hodin. Své hospitace a vyučovací pokusy zaznamenají do pedagogického deníku a dají podepsat učiteli praxe. Do pedagogického deníku zaznamenají také své další aktivity: dozory, seznámení se s organizací práce v knihovně, počítačové učebně, účast na schůzích, poradách nebo třídních schůzkách s rodiči apod. Také vyplní údaje o tom, s kterou školní dokumentací byli seznámeni.
- Literature
- BĚLOHRADSKÁ, J. a kol. Praktická příprava studentů učitelství. Liberec : TU, 2002. ISBN 80-7083-574-5.
- FILOVÁ, H. a kol. Budoucí učitelé na souvislé praxi. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-73-7.
- MRHAČ, J. a kol. Pedagogika V - řízení výchovy a vzdělávání. Ostrava : PdF Ostravské univerzity, 1998. ISBN 80-7042-115-00.
- NELEŠOVSKÁ, A., SVOBODOVÁ, J. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000. ISBN 80-244-0171-1.
- PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
- Assessment methods (in Czech)
- K zápočtu předloží studenti pedagogický deník, který bude obsahovat kromě výše uvedených informací: 1. Formulář na náslechy a výstupy, kde student stručně vyplní požadované údaje a dá na závěr praxe podepsat cvičnému učiteli. 2. Hodnocení cvičného učitele. 3. Podrobná závěrečná zpráva o průběhu celé pedagogické praxe ve francouzském jazyce (forma je ponechána na studentech, rozsah nejméně 1 normostrana, tj. 1800 znaků).
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 3 týdny.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2005/FJ4_FPS2