Bi2BP_FYRP Plant physiology

Faculty of Education
Autumn 2006
Extent and Intensity
1/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: doc. RNDr. Zdeňka Lososová, Ph.D.
Timetable
Tue 14:20–15:05 učebna 5
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Funkce rostlinné buňky, vodní režim rostlin, výživa rostlin, fotosyntéza, respirační procesy, transport a distribuce látek v rostlinách, ontogenetický vývoj rostliny, pohyby rostlin.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do fyziologie rostlin Význam a metody fyziologie rostlin, její historie. Biochemické základy. Enzymatické reakce. Metabolismus sacharidů, aminokyselin a bílkovin. Sekundární látky rostlinného metabolismu. 2. Struktura a funkce rostlinné buňky. Buněčné membrány a jejich funkce. Fyziologie endomembránového systému. Ribozomy a proteosyntéza. Vakuoly. Buněčná stěna. Difúze, osmóza. 3. Vodní provoz rostlin 4. Minerální výživa rostlin 5. Fotosyntéza 6. Respirační procesy. 7. Transport a distribuce látek v rostlinách 8. Heterotrofie Typy heterotrofní výživy. Saprofytismus, parazitismus, poloparazitismus, mixotrofie, symbióza. 9. Růst a vývoj rostlin 10. Klíčení 11. Tvorba květů, odpočinek, stárnutí 12. Pohyby rostlin 13. Odolnost rostlin proti nepříznivým vlivům prostředí
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/Bi2BP_FYRP