PdF:OV2MP_DOV3 Methodology OV3 - Course Information
OV2MP_DOV3 Methodology OV3
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Jana Skácelová (lecturer)
- Guaranteed by
- PhDr. Jana Skácelová
Department of Civics – Faculty of Education
Contact Person: Marie Baráčková - Timetable
- Wed 18:00–19:40 učebna 30
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Civics (programme PdF, M-ZS5)
- Lower Secondary School Teacher Training in Civics (programme PdF, N-ZS)
- Course objectives (in Czech)
- V kurzu jsou rozvíjeny dovednosti studentů a schopnosti aplikace, které se týkají aktivizačních technik, projektů herních aktivit spojených s náročnějšími tématy OV (např. lidská práva) a způsoby práce, které korespondují s výchovnou a formativní složkou OV.
- Syllabus (in Czech)
- Kurz navazuje na seminář OV1 a OV2. Základní okruhy. Potřeby jednotlivců ve vyučování. Rozvíjení fantazie. Občanská výchova jako integrující obor. Osnovy. Učebnice. Ekologický problém v soustavě poznatků občanské výchovy.Aktuální témata, multikulturalita, tolerance. Kabinet OV. Využití odborné a krásné literatury, práce s textem na základě metod kritického myšlení. Osobnost učitele.Práce s testem v OV. Projekt Občan, zásady projektové práce. Nové horizonty výchovy k občanství. Reflexe praxí a výstupů. Příprava vlastního portfolia.
- Literature
- NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání : o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově : Výchova a vzdělávání pro 21. století : soubor článků, které vycházely v Lidových novinách od září 1998 do února 1999 (Souvis.). Kroměříž: Spirála, 2001, 43 s. ISBN 80-901873-4-X. info
- Občan v demokratické společnosti. Edited by Věra Jirásková. 1. vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 311 s., il. ISBN 80-85850-78-8. info
- S Romy žít budeme - jde o to jak :dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Edited by Pavel Říčan. 1. vyd. Praha: Portál, 1998, 143 s. ISBN 80-7178-250-5. info
- Výchova k toleranci a proti rasismu :sborník : zdroje a formy rasismu a netolerance, informace o národnostních menšinách, hry a cvičení pro žáky a studenty. Edited by Tatjana Šišková. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 203 s. ISBN 80-7178-285-8. info
- Hry a výchova k trvale udržitelnému rozvoji : sborník simulačních her e environmentální tématikou. Edited by Christ Church - Jan Činčera - Milan Caha - Jiří Kulich. Vyd. 1. Praha: Brontosaurus, 1996, 75 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- 1. aktivní účast v semináři 2. příprava společného projektu - vypracování vlastního námětu k projektu a podíl na jeho realizaci
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/OV2MP_DOV3