PdF:TE2RC_DT1 Methodology - Technical Subjec - Course Information
TE2RC_DT1 Methodology - Technical Subjects 1
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/0/0. 7 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Contact Person: Gabriela Jančíková - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- DAP ICT Teacher Education for Lower Secondary Schools (programme PdF, C-CV)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získání základních schopností a dovedností úspěšně organizovat a řídit vyučovací proces v technických předmětech a v předmětech obsahujících tématiku informačních technologií. Zejména jde o osvojení vědomostí a dovedností pro použití a tvorbu různých organizačních forem, vyučovacích metod a prostředků výuky.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Technická a informační výchova v systému základního vzdělávání, aktuální otázky školství (Rámcový vzdělávací program pro základní školy, školní vzdělávací program, aktuální dokumenty). 2. Člověk a svět práce, Informační a komunikační technologie – vzdělávací oblasti RVP (charakteristika, cíle, vzdělávací obsah, učivo, očekávané výstupy 3. Technologie vyučování technickým předmětům na základní škole – teorie vyučování, oborová didaktika (teorie řízení vyučovacího procesu, vyučovací cíle, formy, zásady, metody, prostředky). 4. Vyučovací jednotka jako základní vyučovací forma (struktura, cíl, organizace, úloha učitele a žáka, technické a materiální podmínky 5. Příprava a realizace vyučovacího procesu, pedagogická praxe studentů (hospitace, teoretická i praktická příprava učitele na vyučovací jednotky, cvičné výstupy). 6. Vyučovací metody a prostředky v předmětech technického a informačně technologického charakteru (klasické i progresivní vyučovací metody a jejich využití v pedagogické praxi, specifika využití výpočetní techniky, odborných laboratoří a školních dílen). 7. Člověk a svět práce - úvodní hodiny praktických činností na základní škole (specifika práce se žáky, organizace a bezpečnost práce ve školní dílně, laboratoři a v učebně výpočetní techniky). 8. Technické kreslení na základní škole, základy počítačové grafiky (příprava technické dokumentace, pravoúhlé promítání, technické náčrty, technické myšlení, rozvoj představivosti a kreativity, mezipředmětové vztahy). 9. Technologie výroby – základní problémy a jejich interpretace na základní škole (výroba a její úkoly ve společnosti, organizace práce, technologické postupy, problémy ekologie a ochrany 10. Konkrétní didaktika v oblasti praktických činností s technickými materiály – papír, karton, dřevo (jednoduché pracovní operace a postupy, nástroje, nářadí, praktická cvičení). 11. Konkrétní didaktika v oblasti praktických činností s technickými materiály – kovy, plasty (jednoduché pracovní operace a postupy, nástroje, nářadí, praktická cvičení).
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet - podle výsledků ve cvičení
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 15 hodin.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/TE2RC_DT1