PdF:Bi2BP_ARP1 Arranging and Adapting School - Course Information
Bi2BP_ARP1 Arranging and Adapting School Space 1
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 0/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Kateřina Ševčíková (assistant), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (deputy) - Guaranteed by
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Department of Biology – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Kateřina Ševčíková - Timetable
- each even Tuesday 16:10–18:45 Botanická zahrada Kejbaly
- Prerequisites
- zájem o aktivní zkušenostní učení
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 30 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/30, only registered: 0/30, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/30 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Lower Secondary School Teacher Training in Biology (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Life in the 21st century reguires new educational foundations which meet the new brain research results, humans ontogenetic parameters and valeological and environmental rules.Alternative forms of teaching and teacher training at the coincidence with trends education for 21 st century in EU
- Syllabus
- Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro trvale udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky 1. „Kejbaly“ - Středisko výchovy a vzdělávání pro TUŽ PedF MU Brno, biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití pro aktivizující a alternativní vyučování a učení 2. Význam praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka 3. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby : - Aranžování pro zdraví-využití zeleniny a ovoce ze školní zahrady - Kompozice, barva, textura - Využití sušených rostlin ze školní zahrady - Výstava „Barevný podzim“, práce s žáky na výstavě - Advent a vánoční vazba“ – využití ve výuce a pro zdraví - "Inspirace u odborníků" 4. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole
- Literature
- HESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000, 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. info
- WÖRNEROVÁ, Claudia. Adventní a vánoční výzdoba :nové nápady při tvoření výzdoby z listů, květů, větví a plodů. Translated by Lenka Krutilová. Zlín: Bawa, 1997, 71 s. ISBN 80-902387-2-6. info
- HESSAYON, D. G. Okrasné stromy a keře v zahradě. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský a Ševčík, 1997, 128 s. ISBN 80-86029-24-7. info
- HIEKE, Karel. Pokojové rostliny. 4., dopl. vyd. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1988, 414 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet za aktivní práci na cvičeních v průběhu kurzu.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/Bi2BP_ARP1