FJ2MP_FRDS Diploma Thesis Seminar

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
všichni (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Department of French Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: Ivana Luklová
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seminář je určen studentům, kteří začali pracovat na své diplomové práci. Je veden příslušným konzultantem. Cílem předmětu je informovat studenty o základní struktuře diplomové práce a jejím písemném zpracování. Diplomové práce studentů mohou být zaměřeny na lingvistiku, literaturu nebo na didaktiku. Studenti si zvolí učitele podle svého zaměření. Studenti jsou v rámci jednotlivých specializací vedeni k tomu, aby uměli definovat téma své práce, formulovat výzkumný problém a výzkumné otázky. Učí se, jak projektovat práci a jak přistupovat ke studiu literatury. Zabývají se různými výzkumnými technikami a aplikují je na vlastní projekt. V rámci seminářů studenti prezentují své projekty výzkumu a diskutují o nich.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Výběr a zaměření tématu. 2. Výběr primární a sekundární literatury. 3. Zpracování projektu diplomové práce. 4. Koncepce diplomové práce. 5. Metody výzkumu v oblasti cizojazyčného vyučování. 6. Příprava a organizace výzkumu. 7. Vlastní výzkum. 8. Zpracování výsledků výzkumu. 9. Zpracování diplomové práce.
Literature
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2004. 78 s. ISBN 8073150786.
  • PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. 1. vyd. Praha : Karolinum, nakladatelství Univerzity Karlovy, 1998. 270 s. ISBN 0-7184-569-8.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno : Paido, 2000. 207 s. ISBN 8085931796.
  • ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 1997. 271 s. ISBN 80-7198-173-7.
  • CHEVREL, Y. L‘étudiant – chercheur en littérature : guide pratique. 1. vyd. Paris : Hachette, 1992. 159 s. ISBN 2-01-017129-2.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Spring 2008.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/FJ2MP_FRDS