HV7MP_DI1 Didactics of Music Education

Faculty of Education
Autumn 2007
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Department of Music – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Timetable
Wed 9:45–11:25 učebna 21
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Seminars in Music methodology concentrate mainly on practical examples of functioning activities demonstated by extensive use of authentic material. The course emphasises preparaton in subject theory; joint seminars are basef on practice.
Syllabus (in Czech)
  • V předmětu Didaktika  hudební výchovy dochází k propojení doposud získaných odborných vědomostí z hudební teorie, harmonie, intonace, dějin hudby a praktických dovedností z nástrojové výuky a hlasové výchovy tak, aby je student uměl aplikovat v praxi. Činnosti vokální Pozornost věnujeme: -tvoření tónu, hlasovým cvičením,intonaci, rozvoji rytmického cítění, tonálního cítění, postupu při nácviku vícehlasu -tvoření tématických celků a jejich realizaci ve vyučovací hodině -hře na zobcovou flétnu -stavbě a průběhu vyučovací jednotky. Požadavky k zápočtu: - melodizace a rytmizace říkadla ve trojhlase - práce s dvoutaktím, čtyřtaktím, ukončená a neukončená melodie - hudební hry zaměřené na rozvoj vícehlasu - hra na zobcovou flétnu / orientace v tóninách C dur, D, dur, G dur, F dur /. Literatura: Sedlák, F.: Didaktika 2, SPN, Praha 1985 Sedlák, F.: Nové cesty hudební výchovy, SPN Praha, 1987 Váňová, H.: Pěvecká tvořivost na ZŠ, SPN, Praha, 1994 Tichá, A.: Učíme děti zpívat, Portál, Praha, 2005
Literature
  • TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat : hlasová výchova pomocí her pro děti od 5 do 11 let. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 148 s. ISBN 807178916X. info
  • ŠIMANOVSKÝ, Zdeněk, Alena TICHÁ and Věra BUREŠOVÁ. Písničky a jejich dramatizace : [zpěvník pro děti předškolního a školního věku]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 154 s. : i. ISBN 80-7178-477-X. info
  • KNOPOVÁ, Blanka and Božena KUFHABEROVÁ. Základy klavírní improvizace, využití klavírní hry v hudebníéch činnostech na základní škole (Basics of Piano Improvisation, use of Piano Games in Musical Activites in Basic School). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1995, 127 pp. ISBN 80-210-1195-5. info
  • SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy 1 na prvním stupni základní školy : učebnice pro studenty pedagogických fakult. Edited by Rudolf Siebr. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 311 s. info
Assessment methods (in Czech)
Typ výuky: seminář Požadavky k zápočtu: - melodizace a rytmizace říkadla ve trojhlase - práce s dvoutaktím, čtyřtaktím, ukončená a neukončená melodie - rytmický vícehlas - hra na zobcovou flétnu / orientace v tóninách C dur, D, dur, G dur, F dur /.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further Comments
The course is taught annually.
The course is also listed under the following terms Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2014, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019, autumn 2020, Autumn 2021, Autumn 2022.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/HV7MP_DI1