SZ9BP_IDV2 Interactive Theatre 2

Faculty of Education
Autumn 2010
Extent and Intensity
0/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D. (seminar tutor)
MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Department of Social Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Kateřina Štěpařová
Timetable
Thu 18:00–19:40 učebna 19
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
The aim of the subject is to teach students how to work with problematic topics, eg. bullying, smoking, truancy, etc. and how to solve them through drama performance. After completing the course students will understand how to define the basic concepts of interactive theatre, to compare national and foreign attitudes to interactive theatre, to create interactive theatre performance, to plan interactive workshop following the performance
Syllabus
  • The history of interactive theatre The structure of interactive theatre Methods and techniques applied in interactive theatre The choice of problematic topic Perfomance creating in interactive theatre Working on a script
Literature
    required literature
  • KLAPKO, Dušan. Interaktivní divadlo jako předmět výzkumného šetření (Interactive Theatre as Research Subject). In VÍTKOVÁ, Marie and Věra VOJTOVÁ. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Brno: Paido, 2009, p. 61-217. ISBN 978-80-7315-188-1. info
  • KLAPKO, Dušan. Interaktivní divadlo jako předmět výzkumného šetření (Interactive Theatre as Research Subject). In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2009. info
  • KLAPKO, Dušan, Marie PAVLOVSKÁ and Lenka REMSOVÁ. Interaktivní divadlo v kontextu pedagogického výzkumu (Interactive theatre in the context of educational research). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1. vydání. Brno: Masarykova Univerzita, 2009, p. 165-172, 233 pp. ISBN 978-80-210-4849-2. info
  • REMSOVÁ, Lenka. Dramatická výchova a interaktivní divadlo, John Somers (Drama in education and interactive theatre, John Somers). In Sborník příspěvků Mezinárodní konference Tvořivost učitele v primárním vzdělávání. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008, p. 176 - 179. ISBN 978-80-7372-422-1. info
    recommended literature
  • PAVLOVSKÁ, Marie. John Somers - Dramatická výchova a interaktivní divadlo (John Somers - Drama in Education, Interactive theatre). AMATÉRSKÁ SCÉNA. Praha: NIPOS Praha, 2008, vol. 45, 3/2008, p. 66-67, 79 pp. ISSN 0002-6786. info
Teaching methods
Realisation the work, Practical training, Group work, Drama games
Assessment methods
The project of interactive theatre, written process
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught annually.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2010/SZ9BP_IDV2