PdF:ZS1BP_PIV3 Integrated practice 3 - Course Information
ZS1BP_PIV3 Integrated Science and Social science practice 3
Faculty of EducationAutumn 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Mgr. Monika Bortlíková (seminar tutor)
Mgr. Tereza Češková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
Department of Geography – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Tereza Češková, Ph.D.
Supplier department: Department of Geography – Faculty of Education - Timetable of Seminar Groups
- ZS1BP_PIV3/01: Tue 9:00–10:50 učebna 6, M. Bortlíková, T. Češková, M. Jireček, T. Miléř
ZS1BP_PIV3/02: Tue 11:00–12:50 učebna 6, M. Bortlíková, T. Češková, M. Jireček, T. Miléř
ZS1BP_PIV3/03: Tue 14:00–15:50 učebna 6, M. Bortlíková, T. Češková, M. Jireček, T. Miléř - Prerequisites
- ZS1BP_PIV2 Integrated practice 2
ZS1BP_IVZ2 ZS1BP_PIV2 - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5) (2)
- Course objectives
- The aim of this course is to gain and unify specialized scientific base necessary for science and social science teaching.
At the end of this course, students should understand the ecological and environmental problems from biological and also cultural point of wiev.
The above topics students should be able to explain to primary pupils of integrated interdisciplinary perspective. - Learning outcomes (in Czech)
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- vyjmenovat typy krajiny a zakreslit panoramatický náčrt včetně popisu;
- porozumět základním projevům života v souvislosti s vývojem člověka v přírodě a společnosti a vysvětlit jak základní podmínky života na Zemi ovlivnily vývoj člověka a společnosti;
- použít informace o základních taxonomických jednotkách z biologie k popisu živých organismů z hlediska biologického i uživatelského v rozsahu daném studijními texty;
- vyjmenovat globální problémy spojené s udržitelným životem a nalézt ve svém životě rezervy pro odpovědnější chování v rámci dodržování principů a zásad udržitelného rozvoje;
- zodpovědně jednat v zájmu občanské angažovanosti a s využitím územního plánu obce;
- předkládat odůvodněné (argumentačně promyšlená, racionální) rozhodnutí, související s využitím poznatků z IVZ III do pedagogické praxe.
- Syllabus
- Landscape and perception of landscape by human, panoramatic draft
- The use of products of nature by humans
- Human development - Anthropos
- Human in the Stone area
- Waste and its use and reuse
- Energy, sources of energy
- Sustainable life
- Community envolvement and municipal planning
- Literature
- recommended literature
- KOLEJKA, Jaromír. Nauka o krajině : pro studující geografie magisterských učitelských oborů. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 129 stran. ISBN 9788021066595. info
- NOVÁČEK, Pavel. Udržitelný rozvoj. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011, 430 s. ISBN 9788024427959. info
- MÁCHAL, Aleš and Mojmír VLAŠÍN. Desatero domácí ekologie :praktický rádce, jak se nejen doma chovat šetrněji k životnímu prostředí. 2., upr. vyd. Brno: EkoCentrum, 1996, 76 s. ISBN 80-902203-2-0. info
- not specified
- Earth in the balance : ecology and the human spirit (Orig.) : Země na misce vah : ekologie a lidský duch. info
- Teaching methods
- practical exercises, discussin, examples for teaching
- Assessment methods
- Credit - attendance, active participation during individual exercises, cognition/knowing test
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- Study Materials
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2019/ZS1BP_PIV3